Hanki valmiuksia mediakasvatukseen avoimen yliopiston verkkokurssilla

06.10.2019

Mediakasvatuksen merkitys ja tarve ovat kasvaneet. Erityisesti kriittisen medialukutaidon ja mainonnan lukutaidon merkitys on korostunut, mutta yhä enemmän tarvitaan myös ymmärrystä esimerkiksi tietoturvasta ja pelaamiseen liittyvistä taidoista.

Mediatutkimuksen opintoihin kuuluvalla Mediakasvatus 5 op -verkkokurssilla tutustutaan median merkitykseen nyky-yhteiskunnassa, erityisesti lasten ja nuorten elämässä. Kurssilla perehdytään mediakasvatuksen nykytilaan sekä ajankohtaisen tutkimuksen että käytännön harjoitusten näkökulmista. Tarkastelun kohteina ovat mm. elokuva, televisio, lehdistö, sosiaalinen media ja pelaaminen. Työstäessäsi kurssilla erilaisia media-analyyseja saat valmiudet käytännön mediakasvatuksen toteuttamiseen.

Verkkokurssi alkaa 14.10.2019 ja sen voi suorittaa täysin etäopiskeluna. Kurssilla ei ole pohjakoulutusvaatimuksia - se sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Luotu 06.10.2019 | Muokattu 06.10.2019