Helsinki Challenge: Vaikuta tulevaisuuteen ja äänestä parasta tiederatkaisua

01.06.2017

Yksi Helsinki Challenge -tiedekilpailun finaalipaikoista ratkaistaan yleisöäänestyksellä. Kilpailussa on mukana 20 semifinalistitiimiä, joista kolmessa on mukana Turun yliopiston tutkijoita.

​Helsinki Challenge on tiedepohjainen ideakilpailu, jossa tutkijat kehittävät ratkaisuja globaaleihin yhteiskunnallisiin ongelmiin, kuten ilmastonmuutokseen ja väestön ikääntymiseen. Kilpailuun osallistuvat kaksikymmentä tutkijatiimiä pyrkivät voittamaan yleisön puolelleen viiden minuutin puheilla kesäkuun alun pitch-illoissa. Eniten ääniä saanut tiimi saa jatkaa mukana marraskuussa päättyvässä kilvassa, jonka pääpotti on 375 000 euroa.

Helsinki Challenge -semifinalistit kilpailevat suorasta finaalipaikasta 6. ja 7. kesäkuuta Helsinki Challenge Semifinal Pitch Night -tilaisuuksissa klo 18 Helsingin yliopiston Päärakennuksen juhlasalissa. Tilaisuudet ovat englanninkielisiä, niihin on vapaa pääsy ja niitä voi seurata myös suoran striimin välityksellä. Tilaisuuksien aikana eniten ääniä saanut tiimi julkistetaan 7. kesäkuuta klo 20. Muut finalistit julkistetaan 19.6.

Tiimeissä on mukana yli 150 tutkijaa ja asiantuntijaa suomalaisista yliopistoista, yrityksistä, järjestöistä ja julkisorganisaatioista. Turun yliopistosta semifinalistitiimeissä mukana ovat yliopistotutkija Niina Junttila (Team CoLearning CoPassion), lehtori Jaana Seikkula-Leino (Team EduRemix) ja erikoistutkija Samu Kurki (Team iCombine).

>> Tutustu tiimeihin ja äänestä

>> Ilmoittaudu mukaan Pitch Night -tapahtumiin

Helsinki Challenge on tammikuussa alkanut ja marraskuussa 2017 päättyvä ideakilpailu ja kiihdyttämöohjelma, jossa tutkijaryhmät kehittävät tiedepohjaisia ratkaisuja, joilla ihmiskunta pääsee kohti YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Kilpailussa tiimejä auttavat asiantuntijat, päättäjät sekä teollisuuden ja liike-elämän edustajat.

Helsinki Challenge toteutetaan suomalaisten yliopistojen yhteistyönä ja on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Helsingin yliopiston kanssa kilpailun järjestävät Aalto-yliopisto, Hanken Svenska Handelshögskolan, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Oulun yliopisto, Taideyliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi.

TS

Luotu 01.06.2017 | Muokattu 02.06.2017