Hoitotieteen laitos lahjoitti Suomi 100-teemaisia villasukkia vastasyntyneille

01.11.2017

​Kuvassa hoitotieteen laitoksen edustajat dosentti, yliopistonlehtori Leena Salminen ja postdoc-tutkija Hannakaisa Niela-Vilén sekä sukat synnytysosastolla vastaanottaneet apulaisosastonhoitaja, kätilö Sari Orkolahti ja kätilöt Johanna Laaksonen & Noora Hakoniemi.

​Suomen 100-vuotisen itsenäisyyden kunniaksi hoitotieteen laitoksen henkilökunta kutoi sinivalkoisia villasukkia vastasyntyneille. Pienenpienet sukat luovutettiin 1.11.2017 TYKS:in synnytysosaston vastasyntyneille. Lahjaa olivat vastaanottamassa apulaisosastonhoitaja, kätilö Sari Orkolahti sekä kätilöt Johanna Laaksonen ja Noora Hakoniemi.

Tempausta koordinoinut Turun yliopiston hoitotieteen laitoksen dosentti, yliopistonlehtori Leena Salminen kertoo sukkien kutomisen olleen hieno projekti:

– Sukkien kutominen toimi hyvänä vastapainona tieteen tekemiselle. Henkilökunta otti lahjoitusidean ilolla vastaan ja kantoi kortensa kekoon laittamalla puikot heilumaan.

Luotu 01.11.2017 | Muokattu 01.11.2017