Igor Kalinic nimitetty kv-liiketoiminnan vanhemmaksi asiantuntijaksi

12.05.2020

Igor Kalinic

Igor Kalinicilla on yli 20 vuoden ajalta kerätty käytännön kokemus, akateeminen tieto ja poliittinen asiantuntijuus kansainvälisen liiketoiminnan alalta keskittyen kansainväliseen yrittäjyyteen, PK-yrityksiin sekä kestävään talouteen. Hänen mielenkiinnonkohteensa keskittyvät päätöksentekoon epävarmuusaikoina, strategiseen päätöksentekoon ja yhteiskunnalliseen yrittäjyyteen.

Aiemmin hän on toiminut apulaisprofessorina Groningenin yliopistossa ja Marie Curie -ohjelman tutkijana Leeds University Business Schoolissa. Hänen tohtorintutkintonsa Padovan yliopistosta pitää sisällään tutkimusvierailuja Lontoon King’s Collegeen ja Virginian yliopiston Darden School of Businessiin. Lisäksi hän on vieraillut tutkijana yli kymmenellä laitoksella ympäri maailman ja ylläpitää aktiivisia yhteistyösuhteita usean kansainvälisen liiketoiminnan ja yrittäjyyden alan huippututkijan kanssa.

Vuodesta 2018 lähtien hän on toiminut Executive Agency for Small-Medium Enterprises (EASME) -järjestössä Euroopan komissiossa. Hän johtaa 15 työntekijän jaostoa, joka toteuttaa yli 130 yhteensä yli 100M€ arvoista projektia. Projektit tähtäävät PK-yritysten kilpailukyvyn ja kansainvälistymisen lisäämiseen. Aiemmin hän on toiminut virkamiehenä Euroopan komission sisämarkkinoiden, teollisuuden, yrittäjyyden ja pk-yritystoiminnan pääosastolla.

Olemme erittäin iloisia saadessamme toivottaa tohtori Kalinicin tiimiimme ja odotamme innolla tulevaa yhteistyötä, sanoo Niina Nummela, kansainvälisen liiketoiminnan vastaava professori Turun kauppakorkeakoulussa. Igor Kaliniciin voi ottaa yhteyttä sähköpostitse: Igor.KALINIC@ec.europa.eu

Luotu 12.05.2020 | Muokattu 12.05.2020