Ihmejuttuja ja tavattomia tarinoita – Katri Karasman uusi julkaisu johdattaa lasten- ja nuortenkirjallisuuteen

18.06.2014

Kasvatustieteiden professori emerita Katri Karasma on julkaissut yhdessä Pirjo Suvilehdon kanssa kokonaisteoksen lasten- ja nuortenkirjoista ja eri lajityypeistä. Teos on kiinnostava paketti niin opettajille kuin vaikkapa vanhemmillekin.

​Karasman ja Suvilehdon tuore julkaisu "Ihmejuttuja ja tavattomia tarinoita" on kattava katsaus lasten- ja nuortenkirjallisuuteen. Kirjassa käsitellään lastenkirjallisuuden klassikkoja ja uusia tuulia monipuolisesti niin kirjallisuushistorian kuin kirjallisuusterapiankin näkökulmasta.

Teos sopii opettajille ja kasvattajille, kirjastolaisille, lukuvinkkejä etsiville lapsille ja vanhemmille sekä kaikille niille, joita lasten- ja nuortenkirjallisuuden maailma kiehtoo.

Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen emeritaprofessori Katri Karasma on kehittänyt pitkään äidinkielen opetustiedettä. Hän on kirjoittanut useita tietokirjoja sekä kouluttanut aineen- ja luokanopettajia. Pirjo Suvilehto on kirjallisuuden tohtori ja kirjailija.

Karasma julkaissut alkuvuodesta jo kolme kirjaa

Tuottelias Karasma on julkaissut keväällä 2014 myös kaksi muuta teosta. "Aapisesta ylioppilaskokeeseen – äidinkielen opetuksen historia" on yli 340-sivuinen teos äidinkielen opetuksen eri vaiheista Suomessa. Karasman mukaan tällainen kokoomateos on ollut varsin haasteellista tuottaa, sillä aiheesta ei ole olemassa aiempaa laajaa katsausta.

Karasman vuoden 2014 kolmas julkaisu on Tie kauaksi -runokokoelma. Kirjailija peilailee runoissaan muun muassa työtään yliopistossa, tiedemaailmaa ja opettamista.

HA

Luotu 18.06.2014 | Muokattu 21.07.2021