Ilmoittaudu mukaan Lasten yliopistoon

26.03.2013

Lasten yliopisto tulee taas. Tänä vuonna saadaan hämmästellä universumia, tietokonepelejä ja merkillisiä merieläimiä.

​Lasten yliopiston Rakenna robotti! -päiväleiriläisiä 2012.

​Tämän vuoden Lasten yliopistossa on luvassa paljon jännää. Lauantaina 13.4. Tuorlan observatoriossa hämmästellään universumia, 20.4. professori Jaakko Suominen vie Angry Birdsien johdolla pelien maailmaan ja 27.4. eläinmuseon konservaattori Ari Karhilahti kertoo merkillisistä merieläimistä.

Luentojen ajaksi lapset vievät vanhempansa äiti- ja isiparkkiin, jossa on luvassa kiinnostavia tiedettä aikuisemmille. Vanhemmille on tarjolla tutustumista Tuorlaan, luento vieraan kielen ääntämisestä sekä politiikan tutkijan vastauksia kansanvaltaa ja lainsäätämisen koukeroita käsitteleviin kysymyksiin.

Kesän kruunaavat tiedeleirit Seiliin, Vanhalinnaan ja kampukselle

Seilin saarella järjestettävällä viisipäiväisellä tiedeleirillä 10–12-vuotiaat koululaiset pääsevät kokeilemaan tutkijan työtä hauskalla tavalla. Ohjelmassa on erilaisia luonnontieteellisiä tutkimuksia muun muassa mikroskoopeilla sekä tutkimusretki Itämerelle.

Liedon Vanhalinnan kauniissa maisemissa järjestetään 9–12-vuotiaille maantiedon, biologian ja historian päiväleiri. Leirillä muun muassa tutkitaan Aurajoen vettä, tehdään oma kasvisto ja pyydystetään ötököitä tutkittavaksi.

Tämän vuoden uutuutena on Ohjelmoi oma peli! -päiväleiri. Lapset ohjelmoivat viikon aikana oman tietokonepelin ja tutustuvat siihen, miten ammattilaiset tekevät tietokonepelejä. Leiri on suunnattu 13–15-vuotiaille.

Lasten yliopiston ilmoittautuminen alkaa keskiviikkona 27.3.2013 klo 12.00.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja:

>> www.lastenyliopisto.fi