Ilmoittaudu seminaariin Menestyvä Suomi puhuu myös ruotsia

16.01.2017

Menestyvä Suomi puhuu myös ruotsia -seminaari järjestetään 31.1.2017 klo 12.15–14.00 Turun yliopiston päärakennuksen Tauno Nurmela-salissa. Seminaarissa käsitellään ruotsin kielen asemaa Suomessa nyt, tulevaisuudessa ja menneisyydessä.

Seminaarin järjestävät yhteistyössä Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Kansalliskielet ry.

- Seminaari jatkaa viime vuonna pääkaupunkiseudulla alkanutta luentosarjaa, joka nyt kuuluu myös Suomi 100 -ohjelmaan. Sen tarkoitus on käydä keskustelua kaksikielisyyden tuomista mahdollisuuksista, pohjoismaista ulottuvuutta unohtamatta. Seminaari on myös osa Turun yliopiston ja Åbo Akademin tiivistyvää yhteistyötä, toteaa vararehtori Riitta Pyykkö.

Seminaariin voi ilmoittautua viimeistään 27.1.2017 täältä.

Seminaarin ohjelma:

Tervetuliaispuhe: Riitta Pyykkö, Turun yliopiston vararehtori

Avauspuhe: Janne Virkkunen, Kansalliskielet ry:n puheenjohtaja ja Helsingin Sanomien entinen päätoimittaja

Timo Ketonen: "Startupit ja yritysmaailma tarvitsevat kielitaitoisia". Yrittäjä ja Åbo Akademin alumni

Kahvitarjoilu

Kirsi Vainio-Korhonen: "Suomen ruotsalainen historia – Finlands svenska historia".
Turun yliopiston Suomen historian professori

Teppo Arola: "Ruotsi on tärkeä osa geoympäristöä". FT, Turun yliopiston alumni ja johtava asiantuntija, Geologian tutkimuskeskus

Keskustelu ja yhteenveto: Christina Nygren-Landgärds, Åbo Akademin vararehtori

Osa puhujista voi pitää puheenvuoronsa ruotsiksi.

Luotu 16.01.2017 | Muokattu 23.01.2017