Ilpo Korhonen on Turun kauppakorkeakoulun vuoden alumni

21.09.2015

​Kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund ja kauppakorkeakoulun vuoden alumniksi valittu Ilpo Korhonen

​Turun kauppakorkeakoulun Vuoden Alumni -arvonimi myönnetään vuosittain yhdelle Turun kauppakorkeakoulun alumnien keskuudesta valitulle henkilölle. Tunnustus osoitetaan henkilölle, joka omalla työllään, ponnisteluillaan ja esimerkillään on ollut mukana kasvattamassa Turun kauppakorkeakoulun tunnettuutta ja koulutuksen arvostusta ja jolla on merkittäviä ansioita yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen saralla.

Vuoden Alumni 2015 on Valmet Automotive Oy:n toimitusjohtaja Ilpo Korhonen, joka on pitkäjänteisellä, rohkealla ja periksiantamattomalla johtamistyöllä vaikuttanut oman toimialansa ja edustamansa yrityksen uudistumiseen ja kansainväliseen menestymiseen. Valinta julkistettiin Turun kauppakorkeakoulun alumnipäivässä 19.9.2015.

Ilpo Korhonen on opiskellut Turun kauppakorkeakoulun executive MBA -ohjelmassa ja valmistunut vuonna 2007. Hän on toiminut Valmet Automotiven toimitusjohtajana vuodesta 2008, ja hänen johdollaan yhtiö on uudistanut strategiansa, monipuolistanut tarjontaansa, kansainvälistynyt ja kasvanut.

Ilpo Korhosen merkittävimpiin aikaansaannoksiin kuuluvat yrityksen edelläkävijyys sähköautotuotannossa, tarjonnan monipuolistaminen kattoliiketoiminnan kautta sekä suhteiden kehittäminen premium-luokan autonvalmistajien kanssa, minkä ansiosta Uudenkaupungin autotehdas on nostanut tuotantonsa uusiin ennätyslukemiin.

Kuva: Samuli Salo

Luotu 21.09.2015 | Muokattu 29.09.2015