Jatko-opiskelija ja tutkija, tule kertaamaan patenttitiedonhaun taitojasi kirjaston koulutuksessa

03.10.2022

Eri teknologioiden parissa työskentelevän on hyvä tuntea myös oman alansa patenttien haku, sillä suuri osa teknisestä tiedosta luonnontieteiden, tekniikan ja lääketieteen aloilla ei koskaan ilmesty tutkimuskirjallisuudessa, vaan löytyy vain patenttijulkaisuista. Tule oppimaan ja kertaamaan patenttitietokantojen käyttöä ja hakua sinulle ajankohtaisesta aiheesta kaikille avoimessa Patenttitieto tutuksi tutkijalle -koulutuksessa.

Koulutuksessa tutustut patenttijulkaisuihin ja niiden hakuun avoimista patenttitietokannoista Espacenetista ja Patentscopesta. Käymme läpi hakustrategiat eri tarkoituksia varten sekä hakua helpottavat patenttiluokat.

Aika: tiistai 25.10.2022 klo 10.15-11.45.

Paikka: Teutorin TEU 103-luokka Sammio (Lemminkäisenkatu 3, 1. krs)

Koulutus on avoin ja soveltuu erityisesti tutkijoille ja jatko-opiskelijoille, jotka haluavat selvittää oman tutkimusaiheen alan patentointia.

Ilmoittaudu Konstassa viimeistään maanantaina 24.10.2022.

Lisätietoa:

Informaatikko Lassi Toppinen, lastop@utu.fi