Juha V. Virtasesta Turun kauppakorkeakoulun ensimmäinen Senior Fellow

17.12.2012

KTT, LL Juha V. Virtanen on nimitetty Turun kauppakorkeakouluun Senior Fellowksi 1.1.2013 alkaen kaksivuotiskaudeksi. Hänen tehtävänään on tukea koulua strategiaan liittyvissä kysymyksissä sekä sen mukaisesti osallistua tutkimus-, koulutus- ja yhteiskuntasuhteisiin liittyviin tehtäviin.

Senior Fellow on monissa arvostetuissa ulkomaisissa yliopistoissa käytössä oleva nimike, jonka avulla voidaan kiinnittää yliopistolle arvokkaita henkilöresursseja sen toimintaan tilanteessa, jossa tarkoituksenmukaisinta ei ole solmia kokopäivätoimista työsuhdetta.

- Virtanen on laajasti ja monipuolisesti verkottunut toimija. Eräs keskeisimmistä tutkimus- ja koulutusyhteistyötahoista hänellä on Tampereen yliopiston Terveystieteen yksikkö. Virtasen pitkä ja laaja kokemus liikkeenjohdosta, terveydenhuollosta, sekä akateemisesta tutkimustyöstä tekee hänestä erityisen arvokkaan resurssin kauppakorkeakoulun ja koko yliopiston strategisten ja operatiivisten tavoitteiden näkökulmasta, toteaa kauppakorkeakoulun johtaja Markus Granlund.

Luotu 17.12.2012 | Muokattu 29.10.2020