Julkaise avoimena Company of Biologists –kustantajan lehdissä ilman lisämaksua

30.06.2022

Kirjasto on neuvotellut Company of Biologists -kustantajan kanssa Turun yliopistolle vuoden 2024 loppuun asti kestävän sopimuksen. Sopimus sisältää lisämaksuttoman avoimen julkaisemisen oikeuden Turun yliopistoon affilioituneelle vastaavalle kirjoittajalle alla mainituissa viidessä lehdessä.

Transformatiivinen sopimus kyseisen kustantajan kanssa on ensimmäinen laatuaan Suomessa.

Lehtiin on myös lukuoikeus vuodesta 1853 lähtien uusimpiin numeroihin.

Lista lehdistä:

• Development
  • Journal of Cell Science
  • Journal of Experimental Biology
  • Disease Models & Mechanisms
  • Biology Open

Kirjoittajan tulee artikkelia jättäessään ilmoittaa kustantajan järjestelmässä utu-sähköpostiosoitteensa ja valita kotiorganisaatioksi Turun yliopisto. Kun artikkeli hyväksytään, kirjoittaja palauttaa julkaisusopimuksen ja saa sähköpostiinsa linkin RightsLink-järjestelmään, josta löytyvät artikkelin tiedot. Vastaava linkki lähetetään myös kirjastoon, jossa hyväksytään artikkelin maksuton avoin julkaiseminen. Kirjaston hyväksymisen jälkeen kirjoittajalle lähtee vahvistuksena sähköpostiviesti ja artikkelin lopullinen versio julkaistaan avoimena CC BY -lisenssillä.

Kustantajan verkkosivuilla on tarkemmat ohjeet kirjoittajille.

Luotu 30.06.2022 | Muokattu 30.06.2022