Kansainvälisen liiketoiminnan Peter Zettinig valittu vuoden 2024 johtamiskouluttajaksi

22.03.2024

Tämä teksti pohjautuu Heli Branderin artikkeliin TSE exe blogissa 20.3.2024.

TSE exe, Turun kauppakorkeakoulun johtamiskoulutusyksikkö, järjestää vuosittain Top Management Forum -tapahtuman. Tapahtuman aikana valitaan myös vuoden johtamiskouluttaja perustuen koulutuksiin osallistuneiden palautteisiin. Tänä vuonna voittajaksi nousi Peter Zettinig kansainvälisen liiketoiminnan aineesta.

Peter pohdiskelee voittoaan:

Henkilökohtaisesti tämä nimitys on hyvin merkityksellinen minulle, sillä se on tunnustus 20 vuoden sitoutumisestani johtamiskoulutukseen alkaen kansainvälisen liiketoiminnan kurssista Wellingtonin Victoria-yliopiston EMBA-ohjelmassa.

Tämä matka on lähellä sydäntäni, pitäen minut yhteydessä tämänhetkisiin johtamiskäytänteisiin ja lisäten tietoisuuttani yritysten kohtaamista haasteista. Osallistuminen johtamiskoulutukseen on ensiarvoisen tärkeää myös siksi, että se auttaa minua keskittämään tutkimukseni merkittäviin yhteiskunnallisiin ilmiöihin, inspiroiden projekteja jotka vastaavat kiireellisiin globaaleihin haasteisiin, kuten terveyskäyttäytymiseen, johon liittyvää tutkimusta teemme parhaillaan myös EMBA-ohjelman alumnien ja heidän yritystensä kanssa.

Peter ei koe olevansa perinteinen opettaja, koska opetuksessaan hän korostaa oppijan henkilökohtaista matkaa ja pyrkii luomaan sopivasti haastavan oppimisympäristön. Tämä tarkoittaa, että Peter omaksuu valmentavan otteen perinteisen opettajuuden roolin sijaan. Tämä sallii hänen huomioida kunkin oppijan yksilöllisen näkökulman ja taustan, ja osallistua yhteisoppimiseen.

Kolme keskeisintä asiaa, jotka Peter toivoo tulevien johtajien oppivan häneltä, ovat reflektiotaito, mukautuva johtaminen, ja aito osallistuminen. Lue lisää TSE exe blogista!

Luotu 22.03.2024 | Muokattu 22.03.2024