Kansainvälisen liiketoiminnan tutkijat osallistuvat COSMO-työpajaan Kalmarissa

20.04.2023

Viimeisin COSMO-työpaja järjestettiin Linnaeuksen yliopistolla Kalmarissa 17.-18. huhtikuuta 2023

Sarjassa pohjoismaisia COSMO-työpajoja kosmopoliittien elämästä, identiteetistä ja työn tulevaisuudesta kiinnostuneet tutkijat tapasivat Kalmarissa Linnaeuksen yliopistolla. Työpajan järjesti Linnaeuksen yliopiston kauppakorkeakoulun The GlobalMind platform -tutkimusprojekti. Työpajan teemana oli kosmopoliittinen yrittäjyys ja puheenjohtajana toimi professori Per Servais. Pohjoismaiset tutkijat osallistuivat työpajaan joko kampuksella tai verkossa esittäen tutkimustaan kosmopoliittisiin yksilöihin, heidän maailmankatsomukseensa, kosmopoliittisiin tiloihin ja sijainteihin, sekä kosmopoliittien johtamiseen ja henkilöstöhallintoon liittyen. Mielenkiintoiset esitykset ja eläväinen keskustelu tarjoavat hyvän pohjan tulevan yhteistyön rakentamiselle.

Työpajan osallistujat

Työpajan ohjelma:

Kosmopoliittien juuret

• A Guldgubba!! Cosmopolitans at work in Uppåkra and Sorte Muld. Professor Per Servais & Christer Foghagen, LNU.
  • Born as a Citizen and Reborn as an Alien – Cosmopolitan at work in International Business. Associate professor Maria Elo, SDU

Eri tilojen kosmopoliitit

• Are all tourists really cosmopolitans? Solène Prince, Experience platform, LNU.
  • Migrant and refugee entrepreneurs – to/from and in between. Maria Ivanova-Gongne, Åbo Akademi.

Kosmopoliittiset tilat

• Cosmopolitan cities and identities the example of Shanghai. Docent Johan Vaide, LNU.
  • Ethnic Migrant and Diaspora Resources for Transnational Entrepreneurship. Associate Professor Richard Owusu, LNU.

Kosmopoliittinen johtajuus

• Boundary spanners and cosmopolitans? Implications for leadership in international organizations. Professor Wilhelm Barner-Rasmussen, Åbo Akademi.
  • Cosmopolitan management – a must for international businesses? Professor Niina Nummela & Eriikka Paavilainen-Mäntymäki, Turku School of Economics.
Luotu 20.04.2023 | Muokattu 20.04.2023