Kansainväliset opiskelijat arvioivat opiskelukokemuksen Turun yliopistossa erinomaiseksi

08.12.2014

StudyPortals Awards 2014 listasi kansainvälisten opiskelijoiden kokemuksia yhteensä lähes 50 maassa.

​Turun yliopistossa opiskelleet kansainväliset opiskelijat arvioivat opiskelukokemuksensa erinomaiseksi, selviää StudyPortals-verkkosivuston tekemästä arviosta.

Tulos perustuu kansainvälisten opiskelijoiden stexx.eu-sivustolla jättämiin arvioihin. Opiskelijat arvioivat paitsi kokemuksiaan tietyssä yliopistossa myös Suomea opiskelumaana. Suomessa opiskelukokemukseen positiivisesti vaikuttavat erityisesti korkeatasoiset opintojen sisällöt, mahdollisuudet sosiaaliseen kanssakäymiseen sekä hyvät yliopistopalvelut.

Yksittäisissä kommenteissa Turun yliopistoa kiitetään muun muassa opetuksen laadusta, opetusmenetelmistä sekä ohjeistuksen ja opastuksen saatavuudesta. Turussa opiskelleet pitävät kaupunkia kansainvälisenä ja kauniina.

StudyPortals-verkkosivuston tavoitteena on tarjota opiskelijoille lisätietoa ja vertaisarviointia yliopistoista ja yliopistoille taustatietoa kansainvälisen opiskelijamarkkinoinnin ja -valinnan tueksi.

Euroopan komissio tukee StudyPortals-arviointia, johon osallistuu yli 1 600 yliopistoa 46 maassa.

Lisää aiheesta:

>> www.studyportals.eu