Kansainväliset opiskelijat tyytyväisiä Turun yliopistoon

10.01.2014

Viime vuonna teetetty kyselytutkimus osoittaa kansainvälisten opiskelijoiden olevan erityisen tyytyväisiä Turun yliopistoon. Mukana kyselyssä olivat kaikki Euroopan korkeakoulut ja niiden vaihto-opiskelijat.

Ensimmäiset vuoden 2014 vaihto-opiskelijoista aloittivat opintonsa tammikuun alussa.

​Turun yliopisto on sijoittunut kansainvälisen opiskelijoiden tyytyväisyyskyselyn, StudyPortals Awards 2013 -kilpailun, kärkeen. Yliopisto sai opiskelijoilta 9–9,5 pistettä kymmenestä, mikä on kilpailun toiseksi korkein pistesija.

Sijoituksen johdosta Turun yliopistolle myönnettiin sertifikaatti erinomaisesta kansainvälisten opiskelijoiden tyytyväisyydentasosta. Myös Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu menestyivät kilpailussa hyvin.

StudyPortals Awards -kilpailu tulokset perustuvat tuhansiin opiskelijoilta saatuihin mielipiteisiin ja arvosteluihin.

Maisteriohjelmien haku parhaillaan käynnissä

Tiedekuntien kansainvälisten maisteriohjelmien haku on käynnissä tammi-, helmi- ja maaliskuun ajan. Kaikkiaan haettavina on 17 ohjelmaa eri tieteenaloilta.

Uusina maisteriohjelmina aloitetaan tänä vuonna Food Development ja Molecular Systems Biology -opinnot. Kummankin uuden ohjelman järjestäjänä toimii matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.

>> StudyPortals Awards

MH