Kauppakorkeakoulu vihkii kaksi kunniatohtoria kevään 2015 tohtoripromootiossa

28.01.2015

Turun yliopisto järjestää 28.–30.5 tohtoripromootion, jossa vihitään viimeisen kahden vuoden aikana tohtoriksi valmistuneiden rinnalla 12 kunniatohtoria. Jokainen yliopiston seitsemästä tiedekunnasta on valinnut tiedekuntansa kunniatohtoreiksi vihittävät.

​Turun kauppakorkeakoulu vihkii kunniatohtoreiksi Münsterin yliopiston vararehtorin Jörg Beckerin sekä puolustusvoimain komentajan, kenraali Jarmo Lindbergin.

Kolmipäiväisen promootion näkyvin osa on perjantainen akateeminen kulkue, johon osallistuvat yliopiston rehtorit, professorikunta, promoottorit, vihityt kunniatohtorit ja tohtorit. Kulkue lähtee Turun konserttitalolta perjantaina 29.5. noin kello 15 ja kulkee Aninkaistenkatua pitkin kohti tuomiokirkkoa.

Tietojärjestelmätieteen professorin Jörg Beckerin vastuualueena vararehtorina on nykyisin Münsterin yliopiston strateginen suunnittelu ja laadunvarmistus. Hän on myös johtanut maailmanlaajuista organisaatiota European Research Center for Information Systems (ERCIS) sen alusta, vuodesta 2004 lähtien. Heti alussa hän piti tärkeänä, että Turun kauppakorkeakoulu tulee mukaan keskuksen toimintaan perustajajäsenenä. Professori Becker on vieraillut usein kertoja Turussa, ja vastavuoroisesti turkulaiset tutkijat Münsterin yliopistossa erittäin vilkkaasti.

Kenraali Jarmo Lindbergille kunniatohtorin arvo myönnetään hänen työstään sotatalouspäällikkönä, jolloin hän oli johtamassa erittäin merkittävää puolustusvoimien uudelleenorganisointia, jonka tuloksena syntyi tämän vuoden alussa toimintansa aloittanut Logistiikkalaitos (PVLOGL). Se on käytännössä puolustushaarojen (maa-, meri- ja ilmavoimat) tasoinen osa puolustusvoimia. Puolustusvoimilla ja sen piirissä tehtävällä sekä sitä palvelevalla tutkimuksella on lukuisia yhtymäkohtia Turun yliopistoon muun muassa toimitusketjujen johtamisen oppiaineen kautta.

Luotu 28.01.2015 | Muokattu 29.07.2021