Keijo Virtanen palkittiin muistomitalilla

31.10.2012

Turun Yliopiston perustamisen suuri muistomitali myönnettiin Turun yliopiston pitkäaikaisimmalle rehtorille, professori Keijo Virtaselle.

​Mitalin myönsi Turun Yliopistosäätiön hallitus, joka toimii suuren muistomitalin myöntävänä lautakuntana.

Perustelu mitalin myöntämiselle oli, että Virtanen on huomattavalla tavalla toiminut Turun yliopiston henkisten päämäärien hyväksi ja aineellisen vaurastumisen edistämiseksi. Mitali myönnettiin myös tunnustuksena pitkäaikaisesta nuhteettomasta ja erittäin ansiokkaasta toiminnasta Turun yliopiston palveluksessa. Turun Yliopiston perustamisen suuri muistomitali lyötettiin vuonna 1922 Turun Yliopiston avajaisten muistoksi.

Kulttuurihistorian professori Keijo Virtanen on ollut Turun yliopiston palveluksessa vuodesta 1969, nimitettiin kulttuurihistorian professoriksi vuonna 1990, toimi vararehtorina vuosina 1993 - 1997 ja rehtorina vuodesta 1997 kuluvan vuoden heinäkuun loppuun saakka eli yhteensä viidentoista vuoden ajan. Virtanen on Viron kunniakonsuli.

Luotu 31.10.2012 | Muokattu 26.11.2012