Kerro tutkijalle musiikkimuistoistasi!

09.10.2018

Millaisia muistoja sinulla on koulun musiikkitunneilta? Mitä musiikki on sinulle merkinnyt elämäsi eri vaiheissa? Mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä musiikissa? Ihmisten musiikkisuhdetta ja musiikin merkitystä tarkastelevaan väitöstutkimukseen kerätään nyt aineistoksi musiikkielämäkertoja. Kirjoita tutkijalle oma musiikkielämäkertasi!

​Musiikki ympäröi ihmisiä läpi elämän. Musiikkia voi kuulla ostoksilla käydessä tai autoa ajellessa radiosta. Osa fanittaa muiden tekemää musiikkia osan tehdessä sitä itse. Musiikki kuuluu niin arkeen kuin juhlaankin. Myös koulumaailmassa saa monenlaisia kokemuksia musiikista.

Kirjoita tutkijalle oma musiikkielämäkertasi. Tarinassasi voit vapaamuotoisesti pohtia ensimmäisiä muistojasi musiikista, musiikin merkitystä omassa elämässäsi tai vaikkapa miten lapsuuden kotisi ja perheesi on vaikuttanut musiikkiin suhtautumiseesi.

Erityisesti tutkija on kiinnostunut kouluun liittyvistä musiikkikokemuksista, joten voit tarinassasi muistella millaisia kokemuksia sinulla on koulun musiikkiopetuksesta ja miten koulun musiikkitunnit ovat vaikuttaneet suhtautumiseesi musiikkiin. Voit myös pohtia mitä musiikki on sinulle merkinnyt eri elämäntilanteissa ja elämäsi eri vaiheissa, tai mitkä asiat sinulle ovat tärkeitä musiikissa.

Kirjoituksen pituudelle ei ole ala- tai ylärajaa. Lähetä  musiikkimuistosi tutkijalle marraskuun loppuun mennessä, eli viimeistään perjantaina 30.11.2018 (liitetiedosto sähköpostitse osoitteeseen aino.nevalainen@utu.fi)

Tutustu tarkempiin kirjoitusohjeisiin:

LR