Kiinanmyllyn uudisrakennukset vihittiin käyttöön

12.05.2016

As Oy Kiinanmyllyn rakennusten vihkiäisiä vietettiin torstaina 12.5.2016 aurinkoisessa säässä. Uudisrakennukset omistaa Turun Yliopistosäätiö, Turun yliopisto, TYKS-säätiö ja Turun ylioppilaskunnan omistama Universtas Oy.

​Tilaisuudessa paljastettiin Kiinanmyllyn muurin laatta, joka kertoo vuokratulojen menevän tutkimuksen tukemiseen.

​Kiinanmyllyn vuokratulot käytetään Turun yliopistossa ja Turun yliopistollisessa keskussairaalassa tehtävän tutkimuksen tukemiseen. Vähä-Hämeenkadun puolella olevassa korkeammassa talossa on 145 vuokrahuoneistoa sekä lisäksi ravintolatila, toimistotila ja muutama pieni liikehuoneisto. Sisäpihan rakennus on Turun yliopiston käytössä, ja pääosa asunnoista vuokrataan vieraileville tutkijoille.

Turun yliopiston kuoron kvartetti esitti vihkiäisissä keväisiä lauluja. Ohjelmistossa oli muun muassa menevämpi versio suvivirrestä.

”Uskon, että rakennusten vuokratulot palvelevat meitä kaikkia ja saamme niistä hyötyä tulevaisuuden tutkimusta ja koulutusta ajatellen,” rehtori Kalervo Väänänen totesi puheenvuorossaan.

Teksti ja kuvat: Jenni Valta

Luotu 12.05.2016 | Muokattu 17.10.2016