Kiinanpiha-kerrostalo valmistui yliopistolaisten käyttöön

15.01.2016

Kiinamyllynkadun ja Vähä-Hämeenkadun kulmaan tammikuussa 2016 valmistunut Kiinanpiha-rakennus luovutettiin 15.1.2016 Turun yliopistolle, joka vastaa kerrostalon asuntojen vuokraamisesta. Asunnot vuokrataan vieraileville tutkijoille ja yliopiston työntekijöille.

​Kiinanpihaan valmistui yhteensä 15 asuntoa, joista kymmenen vuokrataan kalustettuina vieraileville tutkijoille. Ylimmän kerroksen viisi kalustamatonta asuntoa vuokrataan yliopiston henkilökunnalle. Uudet asukkaat pääsevät muuttamaan kerrostaloon helmikuun alussa.

– Kyllä täällä asuminen tulee olemaan normaalia vuokra-asumista laadukkaampaa, toteaa isännöitsijä Esa Suovanen Kiinteistöpiste Vuori Oy:sta.

Kiinanpiha-kerrostalo sijaitsee samaan aikaan valmistuneen As. Oy Kiinanmyllyn sisäpihalla. Turun Yliopistosäätiö, Turun yliopisto, TYKS-säätiö ja Turun yliopiston ylioppilaskunta omistavat yhdessä molemmat kiinteistöt.

Isännöitsijä Esa Suovanen vastaanotti Kiinanpiha-rakennuksen avaimet työmaainsinööri Juuso Liljalta 15.1.2015.

Teksti ja kuvat: Jenni Valta

Luotu 15.01.2016 | Muokattu 23.08.2016