Kirjallisia kohtaamisia 25.4.- Keskusteluja kirjallisuudesta ja maailmasta

04.04.2019

Kirjailijat Magdalena Hai ja Boris Hurtta keskustelevat spekulatiivisesta fiktiosta eli spefistä, joka pitää sisällään scifin, fantasian ja kauhun niiden moninaisissa muodoissaan. Keskustelua vetää kirjailija Shimo Suntila.

​Tutustu kirjailijoihin

Boris Hurtta on todellinen kauhun konkari, Mörövuoren Kamala ukko, joka tuntee kotimaisen spefikirjallisuuden laidasta laitaan. Valtavan novellituotannon lisäksi hän on kirjoittanut liudan romaaneja. Hurtta tunnetaan parhaiten novelleista, joissa lovecraftiaaninen mytologia on asettunut Suomen kamaralle. Hänen uusin teoksensa on Talo Mörövuoren juurella (Kuoriaiskirjat 2017).

Magdalena Hai on spefigenren moniottelija ja suuressa nosteessa oleva nuortenkirjailija, jolta luonnistuu niin steampunk kuin noitafantasia. Romaanien lisäksi hänen tuotantoonsa voi tutustua monen novelliantologian sivuilla. Hain tähän asti kunnianhimoisin teos on noitafantasia Kolmas sisar (Otava 2018, jatkoa on luvassa).

Haastattelijana toimii Shimo Suntila, elämäntapascifisti ja vannoutunut genrekirjailija itsekin. Hänen uusin julkaisunsa on novellikokoelma Kirja tulee kirjan luo (Kuoriaiskirjat 2018)

Tule mukaan kirjallisiin kohtaamisiin

Kirjallisia kohtaamisia - Keskusteluja kirjallisuudesta ja maailmasta
torstaina 25.4. kello 18 – 20 Teutorin kirjastossa (Lemminkäisenkatu 3 B – Lemminkäisenkadun ja Itäisen Pitkänkadun kulmassa).

Järjestäjinä kotimaisen kirjallisuuden oppiaine, Turun yliopiston kirjasto ja ainejärjestö Muusa.

Luotu 04.04.2019 | Muokattu 27.05.2019