Kirjaston palvelut kesällä 2023

13.06.2023

Suuri osa kirjaston palveluista on käytettävissä myös kesällä! Feeniks-kirjasto on avoinna koko kesän ajan, ja muut kirjastot ovat suljettuina juhannuksesta heinäkuun loppupuolelle asti.

Asiakaspalvelu ja tilat

• Feeniks-kirjasto on avoinna koko kesän ajan ma klo 9 - 18 ja ti - pe klo 9 - 16. Normaalit aukioloajat ovat käytössä jälleen 28.8. alkaen.
  • Juhannuksena 23. - 25.6. kaikki kirjastot ovat kiinni.
  • Kaikki kirjastot Feeniks-kirjastoa lukuun ottamatta ovat kiinni 26.6. - 30.7. Kesäkuussa sekä elokuussa kirjastot palvelevat lyhennetyin aukioloajoin. Katso tarkemmat kirjastokohtaiset aukioloajat.
  • Kirjastojen ollessa kiinni voit ottaa yhteyttä sähköisesti kirjasto@utu.fi sekä puhelimitse klo 9 - 16 soittamalla numeroon 050 455 7059 tai 029 450 2130.

Feeniks-kirjaston monipuolisia opiskelutiloja voi hyödyntää läpi kesän aina kirjaston aukioloaikoina! Muissa kirjastoissa pidennetyn aukiolon tilat ovat käytössä rakennusten aukiolojen mukaan lukuunottamatta Arcanumin 2. kerroksen pidennetyn aukiolon tilaa, joka on suljettu 26.6. - 30.7.

Lainaus, palautus ja varaukset

Heinäkuussa palautuksia voi jättää Feeniks-kirjaston palautuslaatikkoon tai lähettää postitse.

Aineiston varaaminen kaikista Turun kampuksen kirjastoista on mahdollista koko kesän ajan kirjastojen kiinniolosta huolimatta. Varaukset noudetaan Feeniks-kirjastosta.

Sanomalehti- ja pienpainatepalvelujen aineistot eivät ole käytettävissä 23.6. - 30.7., eikä niitä toimiteta Feeniks-kirjastoon.

Kaukopalvelu

Kaukopalvelu toimii rajoitetusti 23.6. - 2.7. ja on kokonaan suljettu 3.7. - 6.8.

Aineistojen käyttö ja hankinta

Kirjaston e-aineistot ovat kaikkien yliopistolaisten käytettävissä utu-tunnuksella paikasta riippumatta myös kesällä! Löydät e-aineistot Volter-tietokannasta.

Sähköisten aineistojen toimivuus varmistetaan myös kesällä. Jos huomaat ongelmia, ota yhteyttä kirjasto@utu.fi.

Lisätietoja e-aineistoista löydät kirjaston tieteenalakohtaisista ja aiheenmukaisista oppaista, jotka tarjoavat runsaasti materiaalia itseopiskeluun.

Huomaathan, että aineistojen hankintaehdotusten käsittelyssä on viivettä heinä-elokuussa kesälomien johdosta. Laitostilauksia ei tehdä heinäkuun aikana.

Julkaisemisen tuen palvelut

Annales-päivystys toimii läpi kesän (ts. väitöskirjojen julkaiseminen, ISBN-palvelu).

SA:n rahoituksen saamien projektien aineistonhallintasuunnitelmien (DMP:n) kommentointipalvelu toimii sovitusti

FinELibin lisensseihin kuuluvien APC-maksualennusten hyväksyminen toimii läpi kesän.

Hyvää kesää!

Luotu 13.06.2023 | Muokattu 26.06.2023