Kirsi Leväpelto on Turun kauppakorkeakoulun vuoden alumni

31.10.2016

Turun kauppakorkeakoulu myöntää vuosittain vuoden alumnin tunnustuksen ansioituneelle kasvatilleen, joka omalla työllään, ponnisteluillaan ja esimerkillään on ollut mukana kasvattamassa Turun kauppakorkeakoulun tunnettuutta ja koulutuksen arvostusta ja jolla on merkittäviä ansioita yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen saralla.

​Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund jakoi vuoden alumnin tunnustuksen Kirsi Leväpellolle Turun kauppakorkeakoulun alumnipäivässä 29.10.2016.

​Vuoden alumni 2016 on yksikön johtaja Kirsi Leväpelto (Mehiläinen Oy). Leväpelto on osoittanut poikkeuksellista sitoutuneisuutta Turun kauppakorkeakoulun alumnitoimintaan ja sen kehittämiseen.

Leväpelto toimi vuosina 2008‒2014 Turun kauppakorkeakoulun Alumni ry:n jäsenenä, varapuheenjohtajana ja puheenjohtajana. Vuosina 2014‒2016 Leväpelto toimi Turun kauppakorkeakoulun alumnineuvostossa ja alumnitoiminnan suunnitteluryhmän puheenjohtajana. Vuodesta 2016 alkaen Leväpelto on toiminut Turun kauppakorkeakoulun yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen toimikunnan jäsenenä. Leväpellon tiivis suhde Turun kauppakorkeakouluun on jatkunut aina opiskeluajoista asti, jolloin hän toimi useissa eri rooleissa ylioppilaskunnassa, muun muassa ylioppilaskunnan puheenjohtajana, Turun KY-Contact Oy:n toimitusjohtajana, KY-Dealing Oy:n hallituksen puheenjohtajana, taloustoimikunnan varapuheenjohtajana ja Suomen ylioppilaskuntien liiton liittokokousedustajana.

‒ Vuoden alumnin tunnustuksella haluamme kiittää Kirsi Leväpeltoa hänen pitkäaikaisesta ja monipuolisesta tuestaan ja työstään Turun kauppakorkeakoulun hyväksi. Hän on ollut vaikuttamassa koulun sidosryhmäsuhteisiin uransa eri vaiheissa ja luottamustoimissaan esimerkiksi Turun Seudun Ekonomien ja Suomen Ekonomien aktiivijäsenenä, dekaani Markus Granlund sanoo.

Kirsi Leväpelto on ollut aktiivisesti mukana muun muassa vuonna 2009 käynnistyneessä varainhankinnassa, jolloin Suomen Ekonomit teki hänen myötävaikutuksellaan merkittävän lahjoituksen. Samoin Leväpellon johdolla Turun Seudun Ekonomit teki lahjoituksen Turun kauppatieteiden ylioppilaille, kun toiminta muuttui ylioppilaskunnasta yhdistykseksi.

‒ Turun kauppakorkeakoulussa saamani koulutus antoi minulle erinomaiset eväät työelämään. Olen halunnut antaa jotain takaisin nyt, kun siihen työ- ja elämänkokemuksen kerryttyä on hyvät edellytykset. Osallistuminen kauppakorkeakoulun ja sen yhteistyöverkostojen toimintaan on myös laajentanut omaa verkostoani huomattavasti, Leväpelto sanoo.

Kirsi Leväpelto on valmistunut Turun kauppakorkeakoulusta kauppatieteiden maisteriksi vuonna 1995. Hän on työskennellyt johtamisen, myynnin ja markkinoinnin tehtävissä Suomessa ja ulkomailla muun muassa Radiolinjan ja Nokian palveluksessa.

Läheltä Turun kauppakorkeakoulun toimintaa seurannut Leväpelto on erittäin tyytyväinen opetuksen ja tutkimuksen laatuun ja sen kehitykseen.

‒ Vaikka taloudellisten resurssien pieneneminen on läsnä koko yliopistosektorilla, on ilo huomata, että kauppakorkeakoulun toiminta kehittyy hyvään suuntaan, kuten lauantain 29.10. alumnipäivässä kuulimme.

Luotu 31.10.2016 | Muokattu 31.10.2016