KTT Salla Laasonen siirtyy Stanfordin yliopiston kautta Rotterdam School of Management, Hollantiin

24.10.2013

​KTT, tutkijatohtori Salla Laasonen on nimitetty assistant professoriksi tenure track -virkaan Rotterdam School of Management, Erasmus yliopistoon 1.9.2014 alkaen. Laasonen sijoittuu Business-Society Management -laitokselle, joka on yksi Euroopan ensimmäisistä vastuullisen liiketoiminnan laitoksista, perustettu vuonna 1997.

Tätä ennen Laasonen lähtee SCANCOR vierailevaksi tutkijaksi Stanfordin yliopistoon 1.1.2014-31.8.2014. Scandinavian Consortium for Organizational Research on Stanfordin yliopiston yhteydessä sijaitseva organisaatiotutkimuksen yksikkö, joka kokoaa aihepiirin pohjoismaisia tutkijoita yhteen. Tutkijavierailun päärahoittaja on Liikesivistysrahasto.

Laasosen tutkimuksen ja opetuksen painopiste säilyy vastuullisen liiketoiminnan, yritysten ja kansalaisjärjestöjen välisen vuorovaikutuksen, ja sidosryhmien osallistamisprosessien parissa. Näiden aiheiden tiimoilta Laasonen tekee myös yhteistyötä hänen vastaväittäjänä toimineen Prof. Rob van Tulderin, ja Partnerships Resource Centre -keskuksen kanssa. Partnerships Resource Centre on sektorien väliseen yhteistyöhön erikoistunut yksikkö RSM:n yhteydessä, joka tutkimuksen ohella toteuttaa projekteja ja yhteistyössä yritysten, kansalaisjärjestöjen, ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa.

Laasonen jatkaa Turun kauppakorkeakoulussa vastuullisen liiketoiminnan aihekokonaisuuden kehittämis-, koordinaatio- sekä opetustehtävissä 20 % työaikapainotuksella.

Luotu 24.10.2013 | Muokattu 24.10.2013