Kuka auttaa surevaa?-seminaari

15.10.2014

Tervetuloa sosiaali- terveys- sekä opetus- ja koulutusalan ammattilaisille suunnattuun sosiaali- terveys- sekä opetus- ja koulutusalan ammattilaisille suunnattuun KUKA AUTTAA SUREVAA? -seminaariin.

Tilaisuus järjestetään tiistaina 18.11.2014 klo 12-16 TYKS:n T-sairaalan Risto Lahesmaa -salissa.

Tilaisuuden järjestää surevia työssään kohtaavista tahoista koostuva SURU-työryhmä (Turun kriisikeskuksen Feeniks-työn,   poliisin, srk:n, kaupungin, TYKS:n kriisi- ja ensihoidon, SPR:n, eri järjestöjen edustajia).

Syksyn 2014 seminaarin aiheena on onnettomuus, joka koskettaa isoa ihmisjoukkoa ja jossa syntyy kuolonuhreja ja loukkaantumisia. Aihetta käsitellään tapausesimerkin saattelemana asiantuntijoista ja auttajista kootun paneelin muodossa sekä asiantuntijaluennon kautta. Luennoitsijana on kriisi- ja traumapsykoterapeutti Tuija Turunen, joka on työskennellyt omaisten kanssa sekä Tsunamin että Jokelan ja Kauhajoen koulusurmien jälkeen.

Paneelissa on auttajatahojen edustajien lisäksi   päätoimittaja Riitta Monto (Turun Sanomat), rehtori Johanna Erkkilä (Teräsrautelan ja Suikkilan alakoulut) sekä psykologi Sebastian Björkstrand (Sivistystoimi, ammatillinen koulutus).

SURU-työryhmän puolesta

Leena Salonen