Kuuden suurimman puolueen edustajat Tieto ja osaaminen Varsinais-Suomessa -eduskuntavaalipaneelissa Turun yliopistolla 16.1.

05.01.2023

Turun yliopisto järjestää yhdessä Varsinais-Suomen liiton ja Turun kaupungin kanssa maanantaina 16.1.2023 klo 15.00 eduskuntavaalipaneelikeskustelun Turun ja Varsinais-Suomen elinvoiman ja hyvinvoinnin kehittämiseen liittyvistä teemoista.

Turun yliopisto, Varsinais-Suomen liitto ja Turun kaupunki jakavat yhteisen tavoitteen edistää paikallista elinvoimaa monipuolisesti. Vaalipaneelissa ne haluavat nostaa esiin Varsinais-Suomen elinvoiman vahvistamiselle keskeisiä teemoja kuten alueellista saavutettavuutta, kilpailukykyä, veto- ja pitovoimaa, osaavan työvoiman saatavuutta sekä Saaristomeren tilan parantamista.

Paneelikeskustelu järjestetään Yliopistonmäellä Naturan (Vesilinnantie 5) luentosalissa IX 16.1. kello 15.00 alkaen ja se on avoin yleisölle. Turun yliopiston Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja, apulaisprofessori Markku Jokisipilä fasilitoi paneelikeskustelun. Paneelin keskustelijoiksi on kutsuttu kuuden suurimman puolueen edustajat.

Keskusteluun osallistuvat

• kansanedustaja, puolueen puheenjohtaja Li Andersson, VAS