KV-liiketoiminnan yrityskauppakurssilla palkittiin parhaat ryhmät

07.03.2024

KVS4 International Mergers and Acquisitions -kurssi järjestettiin helmikuun viimeisellä viikolla ja sisälsi tapaustutkimustyöpajapäivän, jolla vieraili Antti Sinkkonen EY Parthenonista.

Opiskelijat osallistuivat kolmen päivän intensiivikurssille kansainvälisistä yrityskaupoista. Ensimmäisenä päivänä opittiin yrityskaupoista ilmiönä, erilaisista tutkimussuuntauksista ja näkökulmista, yrityskauppaprosessista ja yrityskauppojen alkuvaiheista. Toisena päivänä opittiin lisää yrityskaupan jälkeisistä vaiheista ja sosiokulttuurisesta integraatiosta, mukaan lukien yrityskauppojen onnistumisen ja saavutukset. Opiskelijat työstivät tapaustutkimuksina kuutta tuoretta yrityskauppaa, ja esittivät kolmantena kurssipäivänä omat ajatuksensa suositeltavasta integraatiostrategiasta perustuen kurssilla opittuun, yrityskauppakirjallisuuteen, ja kustakin kaupasta löytämäänsä tietoon.

Opiskelijoiden ryhmätyöesitykset olivat erinomaisia. Kurssin opettaja ja EY Parthenonin Antti Sinkkonen olivat yksimielisiä siitä, että opiskelijat olivat tehneet loistavaa työtä ottaen huomioon kuinka lyhyt aika heillä oli käytettävissä tapaustutkimuksen ja esityksen valmisteluun. Esityksiä ei arvioitu numeerisesti, mutta palkitsemalla paras esitys haluttiin antaa tunnustusta opiskelijoiden esityksiä varten tekemälle kovalle työlle. Voittajaa valitessa painotettiin esiintymistaitoja ja sisällön hallintaa.

Parhaan tapaustutkimuksen esittäjän palkinnon vuoden 2024 opetusryhmässä sai Lumene Ida Warg yrityskauppaa tutkinut ryhmä:
Mervi Riikonen
Kai Routila
Nora Svensk
Sanni Leskinen
Jiachen Mao

Kunniamaininnan ansaitsi Gridspertise Aidon yrityskauppaa tutkinut ryhmä:
Juuso Helpiö
Noel Lindström

Lämpimät onnittelut molemmille ryhmille.

Melanie Hassett

Luotu 07.03.2024 | Muokattu 07.03.2024