Lauri Kivinen on Turun kauppakorkeakoulun vuoden alumni

26.10.2013

Yleisradion toimitusjohtaja, kauppatieteiden maisteri Lauri Kivinen on valittu Turun yliopiston kauppakorkeakoulun vuoden alumniksi. Valinta julkistettiin Turun kauppakorkeakoulun Alumniyhdistys ry:n vuosittaisessa alumnitapahtumassa 26.10.2013.

​Turun kauppakorkeakoulun Alumniyhdistys ry:n hallitus on valinnut Yleisradion toimitusjohtaja Lauri Kivisen vuoden alumniksi. Vuoden alumniksi nimitetään vuosittain Turun kauppakorkeakoulusta valmistunut henkilö, joka on ansioitunut omalla alallaan ja joka omalla työllään, ponnisteluillaan ja esimerkillään on ollut mukana kasvattamassa Turun kauppakorkeakoulun tunnettuutta sekä sen tarjoaman koulutuksen arvostusta.

Vuodesta 2010 saakka Yleisradion toimitusjohtajana työskennellyt Lauri Kivinen on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Turun kauppakorkeakoulusta vuonna 1985. Kivinen on aktiivinen alumni, joka on muun muassa käynyt puhumassa Turun kauppakorkeakoulun opiskelijoille omasta työstään ja urastaan.

‒ Oma korkeakoulu on meille kaikille tärkeä, ja siihen liittyy monia muistoja ja lämpimiä ajatuksia. On tärkeää, että samaa korkeakoulua käyneet voivat pitää toisiinsa yhteyttä ja myös pitää yhteyttä nykypäivän opiskelijoihin, Kivinen sanoo.

Lauri Kivinen on ennen nykyistä työtehtäväänsä toiminut muun muassa Nokia Siemens Networksilla Münchenissä yhteiskuntasuhteista vastaavana johtajana ja Saksan hallintoneuvoston puheenjohtajana.

‒ Uskon, että uran monimuotoisuus liittyy yhä useammin meidän kauppatieteilijöiden polkuihin.

Turun kauppakorkeakoulun hän kertoo antaneen hyviä valmiuksia toimia erilaisissa tehtävissä. Erityisesti Kivinen arvostaa monipuolisen kielikoulutuksen vahvaa sijaa.

‒ Liian paljon jäämme nykypäivänä englannin ylivallan alle. On oikeastaan huolestuttavaa, kuinka vähälle esimerkiksi venäjän kielen opiskelu Suomessa on jäänyt.

Vuoden alumnin valinnalla halutaan korostaa Turun kauppakorkeakoulusta valmistuneiden monipuolista osaamista ja sijoittumista yhteiskunnan eri aloille.
Tunnustus jaettiin Turun kauppakorkeakoululla 26.10.2013 järjestetyssä alumnitapahtumassa, jonka asiantuntijaseminaarissa kuultiin kauppakorkeakoulun alumnien ja tutkijoiden näkemyksiä Suomen taloudesta ja sen tulevaisuudesta.

Kuva: Esko Keski-Oja

Luotu 26.10.2013 | Muokattu 08.07.2021