Lepola, Marttila, Pihanperä ja Iivonen saivat Satakunnan korkeakoulusäätiön apurahat

16.05.2023

Satakunnan korkeakoulusäätiö on myöntänyt apurahoja Turun yliopiston Rauman kampuksella ja Porin yliopistokeskuksessa työskenteleville tutkijoille. Apurahan saivat professori Janne Lepola sekä väitöskirjatutkijat Jenny Marttila ja Meri Pihanperä opettajankoulutuslaitoksen Rauman kampukselta sekä kulttuuriperinnön tutkimuksen väitöskirjatutkija Tommi Iivonen humanistisen tiedekunnan Porin kampukselta.

Satakunnan korkeakoulusäätiö kuvaa apurahoja tärkeäksi instrumentiksi satakuntalaisen tieteen tukemiseksi. Säätiö myönsi Lepolalle, Pihanperälle ja Iivoselle 4 000 euron apurahan, Marttilalle 1 300 euron apurahan. Turun yliopiston tutkijoiden lisäksi apurahan sai Porin yliopistokeskuksessa työskentelevä Tampereen yliopiston tutkija Tarja Vierula.

– Olen iloinen nähdessäni, miten aidosti apurahat mahdollistavat työskentelyä ja turvaavat osaltaan sitä, että alueella tehdään ja saatetaan loppuun laadukasta tutkimusta. Vaikka tiedeyhteisö on aina globaali, uudella tiedolla on myös taipumus juurtua tehokkaasti sinne, missä se on alunperin luotu. Siksi säätiö haluaa apurahoilla osoittaa arvostuksensa ja kannustuksensa näille alueellisille tieteen tekijöille, totesi säätiön toimitusjohtaja Katariina Yrjönkoski apurahojen jakotilaisuudessa 15.5.2023.

Kuvassa Kristiina Salonen (Satakunnan maakuntajohtaja, Satakunnan korkeakoulusäätiön hallituksen jäsen), Matti Kiuru (OP Länsi-Suomen toimitusjohtaja, Satakunnan korkeakoulusäätiön hallituksen jäsen), Meri Pihanperä, Jenny Marttila, Janne Lepola, Tarja Vierula, Tommi Iivonen ja Katariina Yrjönkoski (Satakunnan korkeakoulusäätiön toimitusjohtaja). Kuvaaja: Miina Yliluoma/Porin yliopistokeskus.

Luotu 16.05.2023 | Muokattu 16.05.2023