Lue uuden opiskelijan kokemuksista

19.09.2013

Neljä Turun yliopistossa opintonsa aloittanutta kertoo elämästään, opiskelustaan ja ajatuksistaan yliopiston nettisivuilla julkaistavissa blogeissa. Blogeista kaksi on suomenkielisiä, kolmannen blogin jakavat ranskalainen ja eteläkorealainen vaihto-opiskelija.

Seidan vuosi Turun yliopistossa –blogin kirjoittaja on Vaasasta kotoisin oleva, poliittisen historian opiskelija Seida Sohrabi. Edeltävän lukuvuoden hän opiskeli Humanistisessa ammattikorkeakoulussa. Oman oppialan löytämiseen vaikutti se, että Seida on osallistunut aktiivisesti yhteiskunnallisen ja poliittiseen keskusteluun muun muassa tuomalla esille näkemyksiään maahanmuuttajakysymyksissä..

Espoosta Turkuun muuttanut Mikael Nyberg aloitti elokuun lopulla opintonsa Turun opettajankoulutuslaitoksella luokanopettajan koulutusohjelmassa. Ennen opiskeluja hän ennätti toimia sijaisena useassa eri koulussa, ja työ johdatti opiskelemaan alaa Turkuun. Blogissaan Matkalla opiskelijasta kansankynttiläksi hän kertoo elämästään ja opiskeluistaan uudessa kotikaupungissa.

Kansainvälisen blogin Student life at the University of Turku jakavat syyslukukauden Turussa opiskeleva eteläkorealainen Haneul Kim (vas.) ja koko lukuvuoden Turussa viettävä ranskalainen Camille Jay.

Bordeauxista kotoisin oleva Camille opiskelee sosiologiaa ja politiikkaa. Suomeen hänet veti kiinnostus pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon. Saman kiinnostuksen jakaa Soulista Turkuun puoleksi vuodeksi muuttanut Haneul. Shung-Angin yliopistossa opiskelevan Haneulin pääaine kotiyliopistossa on hallintotiede, mutta Suomessa hän keskittyy poliittisen historian opintoihin.

Blogit löytyvät suoraan osoitteesta yliopiston blogisivustolta https://blogit.utu.fi/.

Luotu 19.09.2013 | Muokattu 07.07.2021