Lukuvuoden 2016‒2017 Intoa!-yrittäjyystekokilpailu on käynnissä

04.11.2016

Intoa!-yrittäjyystekokilpailussa etsitään jälleen tekoja, jotka edistävät yrittäjämäistä asennetta ja toimintaa Turun yliopistossa. Kilpailu avattiin Turun yliopiston yrittäjyyspäivässä 3.11.2016.

​Intoa!-yrittäjyystekopalkinto myönnetään kannustuksena ja tunnustuksena henkilölle tai tiimille, joka on onnistuneesti ja oma-aloitteisesti edistänyt yrittäjämäistä asennetta ja toimintaa Turun yliopistossa. Palkinnon saajan tulee olla Turun yliopiston henkilökuntaan kuuluva henkilö tai ryhmä, jossa voi olla mukana myös opiskelijoita.

Intoa!-yrittäjyystekopalkinnon suuruus on 30 000 euroa. Palkinnon rahoittaa yliopiston ulkopuolinen yhteistyökumppani, joka lukuvuonna 2016‒2017 on OP Turun Seutu.

Kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa lukuvuonna 2015‒2016, jolloin kilpailuun saatiin yli 30 ehdotusta ympäri yliopistoa.

‒ Ehdotukset olivat hyvin monipuolisia ja inspiroivia. Niissä kiteytyi yrittäjyyteen ja yrittäjämäiseen toimintaan liittyvä kirjo Turun yliopistossa. Toivomme tänäkin vuonna ehdotuksia yliopiston kaikista seitsemästä tiedekunnasta, sanoo Turun yliopiston yrittäjyysasiamies Kirsi Peura.

Yrittäjyysyliopiston uudet avaukset otettu mielenkiinnolla vastaan

Yrittäjyystekokilpailu on osa Turun yliopiston yrittäjyyskoulutuksen ja yrittäjyyden strategiaa, jota on toteutettu vuoden alkupuoliskolta lähtien. Turun yliopiston yrittäjyysasiamiehet ovat yhdessä tutkijoiden ja opettajien kanssa käynnistäneet useita kokeiluja eri tiedekunnissa ja oppiaineissa.

‒ Olemme muun muassa järjestäneet opiskelijoille suunnattuja innovaatiokilpailuja ja käynnistäneet yliopistolaisten yhteisen yrittäjyyskillan, yrittäjyysasiamies Mikko Pohjola kertoo.

Yrittäjyysyliopistona Turun yliopisto tiivistää myös elinkeinoelämän kanssa tehtävää yhteistyötä ja uudistaa sen muotoja.

‒ Tästä esimerkkinä on tänä syksynä käynnistynyt Intoa! Lean Business -ohjelma, jonka ensimmäisessä projektissa opiskelijoista muodostuva Smart City Startup -tiimi ratkoo ja kehittää yhdessä Teleste Oyj:n ja Turun kaupungin kanssa uusia ratkaisuja älykkääseen kaupunkiympäristöön, Pohjola kertoo.

Intoa-yrittäjyystekokilpailu avattiin Turun yliopiston yrittäjyyspäivässä 3.11.2016. SparkUpissa järjestetty tilaisuus kokosi yliopistolaiset ja elinkeinoelämän edustajat uudistuvan yliopisto-yritysyhteistyön teemojen ympärille. Lääkintöneuvos, kunniatohtori Sakari Alhopuro  (kuvassa) piti yhden yrittäjyyspäivän keynote-puheenvuoroista. Alhopuro kertoi näkemyksiään ja kokemuksiaan monipuolisesta yhteistyöstään Turun yliopiston kanssa.

Yrittäjyyspäivä toteutettiin yhteistyössä Suomen Yrittäjien kanssa Osaavia opettajia – yrittäviä nuoria -hankkeen tuella.

Lisää aiheesta:

www.yrittajyysyliopisto.fi