Luovan kirjoittamisen sivuaineen opiskelijavalinta ja johdantokurssi syksyllä 2014

06.06.2014

Uusi, kaikille avoin Johdatus kirjoittamiseen -kurssi pidetään ensimmäisen kerran syksyllä 2014.

Luovan kirjoittamisen opinnoissa kirjoittamista tarkastellaan ja harjoitetaan niin taiteellisen, tieteellisen kuin yleisen yhteiskunnallisen viestimisenkin välineenä. Opintojen aikana perehdytään erilaisiin kirjoittamisen traditioihin ja kirjallisen kulttuurin toimintatapoihin. Opiskelija oppii suhteuttamaan omaa kirjoittamistaan tähän historialliseen ja yhteiskunnalliseen taustaan.

Mitä löytyy hyvän tekstin ytimestä?

Turun yliopiston luovan kirjoittamisen sivuaineopintoihin hakee vuosittain satakunta opiskelijaa. Syksyllä 2014 oppiaine järjestää ensimmäistä kertaa kaikille avoimen Johdatus kirjoittamiseen -kurssin, joka toimii samalla valintaväylänä oppiaineen opiskelijaksi. 28 kurssin parhailla arvosanoilla suorittanutta valitaan luovan kirjoittamisen perusopintoihin.

Kurssilla tutustutaan proosan, lyriikan, draaman sekä yleistajuisten tietotekstien kirjoittamiseen luentojen ja harjoitusten sekä lukutehtävien avulla. Kurssi antaa käsityksen eri tekstilajeista ja niiden vaikutusmekanismeista sekä luovasta kirjoittamisesta. Kurssilla annetaan ja saadaan palautetta kirjoitetuista teksteistä.

Kurssin opettajina toimivat kokeneet ja kiitetyt kirjailijat Jenni Linturi, Jyrki Kiiskinen ja Petri Tamminen sekä näytelmäkirjailija Satu Rasila.

Kurssi alkaa 8.9.2014 ja päättyy lopputöiden palautukseen 8.10.2014. Mukaan kurssille pääsee maksimissaan 100 ensimmäisenä ilmoittautunutta Turun yliopiston opiskelijaa. Ilmoittautuminen alkaa NettiOpsussa maanantaina 4.8. klo 10.00.

Huom! Ilmoittautuakseen kurssille tulee olla ilmoittautunut Turun yliopistoon läsnäolevaksi opiskelijaksi syyslukukaudeksi 2014!

Tervetuloa kurssille sinä luovasta kirjoittamisesta kiinnostunut!

Kurssiohjelma löytyy sähköisestä opinto-oppaasta.

Luotu 06.06.2014 | Muokattu 21.07.2021