Medisiina A, B ja C -rakennusten avajaisia vietettiin perjantaina 10.6.

14.06.2022

Medisiina A, B ja C -rakennusten peruskorjauksen valmistumista juhlistettiin rakennusten avajaisissa perjantaina 10.6. Avajaisissa kuultiin musiikkiesityksiä ja juhlapuheita.

Uudistuneiden Medisiinojen avajaisia vietettiin Medisiina C -rakennuksen aulassa ja Osmo Järvi -salissa perjantaina 10.6.

Lääketieteen opiskelijat Sofia Kalinen ja Jani Järvinen juonsivat avajaisia ja lausuivat tilaisuuden tervetulosanat.Lääketieteen opiskelijat Sofia Kalinen ja Jani Järvinen juonsivat avajaisia ja lausuivat tilaisuuden tervetulosanat.

Pianisti Mikael Loponen esitti tilaisuudessa säveltäjä Maurice Ravelin musiikkia.Pianisti Mikael Loponen esitti tilaisuudessa säveltäjä Maurice Ravelin musiikkia.

Lääketieteellinen tiedekunta keskittää toimintansa Medisiinoihin

Medisiina A, B ja C -rakennuksiin on tänä keväänä muuttanut hoitotieteen laitoksen lisäksi monia lääketieteellisen tiedekunnan yksiköitä, kuten kansanterveystieteen, työterveyshuollon, yleislääketieteen ja geriatrian oppiaineet, Väestötutkimuskeskuksen yksiköitä sekä Turku Brain and Mind Center.

Biolääketieteen laitoksen toiminta keskittyy edelleen Medisiina C -rakennukseen ja Paavo Nurmi -keskus toimii ​myös Medisiinassa.

Aulassa järjestetyn cocktailtilaisuuden jälkeen avajaiset jatkuivat Osmo Järvi -salissa. Saliosuudessa kuultiin juhlapuheet varadekaani Markus Juonalalta, Suomen Yliopistokiinteistöjen toimitusjohtaja Sanna Sianojalta, Väestötutkimuskeskuksen johtajalta, professori Olli Raitakarilta, biolääketieteen laitoksen johtajalta, professori Sari Mäkelältä, Turku Brain and Mind Centerin johtoryhmän puheenjohtajalta, professori Hasse Karlssonilta, hoitotieteen laitoksen johtajalta, professori Helena Leino-Kilveltä sekä Paavo Nurmi -keskuksen johtajalta, professori Olli Heinoselta.

Osmo Järvi -saliMedisiina C:n Osmo Järvi -salin peruskorjauksessa on oltu uskollisia alkuperäiselle tyylille.

Medisiina C aulaMedisiina C:n pääaulaan on tuotu viihtyisyyttä uusilla kalusteilla.

Medisiinan taukotilat.
Medisiinojen taukotiloissa on erilaisia istuinryhmiä.

Lapsille tarkoitettu potilashuone.
Potilas- ja tutkimustilat on suunniteltu palvelemaan käyttäjiä.

Luotu 14.06.2022 | Muokattu 14.06.2022