Miltä näyttävät eri toimialojen tulevaisuudet? Tule mukaan kaikille avoimille TULEVA-kurssin virtuaalimessuille 2.10.2023

26.09.2023

Millaisia erilaisia tulevaisuuksia eri toimialoilla voisi olla 30 vuoden kuluttua? Tätä ovat pohtineet Turun kauppakorkeakoulun Tulevaisuudentutkimus ja yritysennakointi eli TULEVA-kurssin 225 kauppatieteen opiskelijaa.

TULEVA-kurssilla opiskelijat perehtyvät tulevaisuudentutkimuksen perusteisiin ja työskentelevät tiimeissä digitaalisissa ympäristöissä. Tiimityössä opiskelijat tuottavat yhdessä tulevaisuuden skenaarioita tai tulevaisuuskuvia valitsemansa toimialan vaihtoehtoisista tulevaisuuksista.

Tänä vuonna tarkastelevia teemoja ja toimialoja ovat mm. lihantuotanto, ilmailuala, korkeakoulutus, lääkeala, kaupan ala, vakuutusala, energia-ala, julkinen liikenne, autoteollisuus, mobiililaitteiden tuotanto, lohkoketjuteknologia finanssialalla, liikunta-ala, asuntotuotanto, kirjallisuusala ja tekstiiliteollisuus.

Opiskelijatiimit esittelevät työnsä tulokset postereina kaikille avoimilla virtuaalimessuilla Zoomissa maanantaina 2.10.2023 kello 10.00–13.00.

Seitsemän eri ryhmän ja 45 tiimin posterit ovat nähtävissä nettisivuilla, jotka ovat auki 27.9.–6.10.2023.

> Opiskelijatiimien posterit ja linkit virtuaalimessujen Zoom-huoneisiin

Tervetuloa tutustumaan eri toimialojen mahdollisiin tulevaisuuksiin!

TULEVA-kurssi kuuluu kaikkien Turun kauppakorkeakoulun suomenkielisten maisteriohjelmien opintoihin Turussa. Kurssilla opiskelijat perehtyvät itsenäisesti verkkoluentojen, kirjallisuuden ja verkkoharjoitustöiden avulla tulevaisuudentutkimuksen perusteisiin. Itsenäisessä tiimityössä opiskelijat käyttävät verkko-opetuksessa oppimiansa perustietoja ja tuottavat vaihtoehtoisia tulevaisuuden skenaarioita tai tulevaisuuskuvia vastaamalla seuraavaan kysymykseen: mitkä ovat tiimin valitseman toimialan vaihtoehtoiset tulevaisuudet?

Luotu 26.09.2023 | Muokattu 26.09.2023