Moikoisten Syöväntutkimussäätiö jakoi apurahoja alueelliseen syöpätutkimukseen

15.12.2015

Säätiö myönsi apurahoja syöpätauteja koskevaan tutkimustyöhön, väitöskirjan edistämiseen ja matka-apurahaksi.

​Moikoisten Syöväntutkimussäätiö tukee Varsinais-Suomessa tehtävää syöpätautien tieteellistä tutkimustyötä yhteensä 76 000 eurolla. Syöväntutkimussäätiö jakaa vuosittain apurahoja etenkin väitöskirjan tekijöille ja nuorille äskettäin väitelleille syöpätutkijoille.

Tänä vuonna päätettiin myös säätiön alaisten rahastojen kolmatta kertaa jakamasta suurapurahasta. Kolmivuotinen 90 000 euron apuraha myönnettiin Turun yliopistossa työskentelevälle Maria Gardbergille vuosille 2016–2018. Hänen tutkimusaiheenaan on ”Solujen aktiinitukirankaa muokkaavat proteiinit malignin gliooman leviämisessä ja potilaiden taudinkulun arvioinnissa”.

Turun yliopiston tutkijoista yksivuotisen 6000–8000 euron suuruisen tutkimusapurahan saivat Mehdi Farshchian, Kari Kopra, Kari Kurppa, Elisa Närvä ja Jari Sundström.

Tohtoritutkintojen edistämiseen tarkoitettu 3500 euron apuraha myönnettiin Paulina Budzynskalle, Nicola De Franceschille, Anna Knittlelle, Elina Uusitalolle ja Lan Yulle.

Matka-apurahan saivat Krista Rantanen, Elli Narvi ja Tuulia Anna Mirjami Vallius.

JV

Luotu 15.12.2015 | Muokattu 15.12.2015