MOT-sanakirjapalvelu uudistuu

17.02.2021

Joko tunnet uuden MOT Kielipalvelun?

Erittäin käytetty MOT Sanakirjasto korvautuu vuoden 2021 loppuun mennessä MOT Kielipalvelulla. Uuden palvelun myötä sanakirjakokoelma laajenee lukemattomilla uusilla kielillä urdusta ja pohjoissaamesta aina hepreaan, farsiin ja arabiaan. Vanhat tutut MOT Kielentarkistin ja konekääntävä MOT Kääntäjä löytyvät myös molemmat MOT Kielipalvelusta ennestään tuttujen MOT Sanakirjojen lisäksi.

MOT Kielipalvelua voi käyttää yliopiston verkossa ilman kirjautumista, ja yliopistoverkon ulkopuolella kirjautumalla UTU-tunnuksilla Volteriin:

MOT ja Sanakirja.fi -palvelut Volterissa

MOT Kielipalvelun verkko-osoite on Sanakirja.fi. Aineiston etäkäyttö on mahdollista myös ilman kirjautumista Volteriin. Henkilökohtaisen MOT-tunnuksen käyttöönotto edellyttää UTU-sähköpostia ja sen voi tilata osoitteesta www.sanakirja.fi/korkeakouluille.

MOT Kielilpalvelu opastusvideo on katsottavissa Youtubessa

Lisätietoja kirjastosta osoitteesta kirjasto@utu.fi