Muuttuva työ ja työn uudet merkitykset puhuttavat – alan huippuasiantuntijat Turussa 19.–21. elokuuta

12.08.2015

Turun yliopistossa järjestetään kansainvälinen WORK2015-konferenssi, jonka teemana on työn uudet merkitykset. Työn ja työelämän muutoksia käsitellään alan tämän hetken merkittävimpien tutkijoiden johdolla. Median edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan!

​Turun yliopiston tiedote 12.8.2015

Aika: 19.–21.8.2015
Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, Turku

Miten työ muuttuu talouden ja teknologian muutosten myötä tulevaisuudessa?  Miten ja millä tavoin teknologia saa aikaan yhteiskunnallisia muutoksia ja ihmisten käyttäytymisen muutoksia? Entä miksi yrittäjyyttä ja palkkatyötä ajatellaan edelleen erillisinä talouden osina, kun ne yhä useamman arjessa tulevat kytkeytymään toisiinsa?

Muun muassa näitä kysymyksiä käsitellään monitieteisessä kansainvälisessä WORK2015-konferenssissa, joka tuo esiin uusinta työelämän tutkimustietoa ja tarjoaa näkökulmia työelämän muutosten käsittelemiseksi. Työelämää tarkastellaan muun muassa yhteiskuntatieteiden, taloustieteiden ja terveystieteiden näkökulmasta.

Konferenssi tuo Suomeen lähes 400 tutkijaa yli 30 maasta. Konferenssin pääpuhujina on joukko maailman johtavia työelämän ja yhteiskunnallisen muutoksen tutkijoita: Stephen R. Barley (Stanford University), Linda McDowell (Oxford University), John Zusman (Berkeley University), Rosemary Deem (London University), Steven Vallas (Northeastern University), Asley Mears (Boston University), Paul Leonardi (Northwestern University), Lisa Adkins (Newcastle University, University of Turku) ja Pertti Koistinen (Tampereen yliopisto).

Pääesitelmien aiheet liittyvät teknologian työtä ja elämisen tapojamme muuttavaan vaikutukseen (Barley), työelämän muutoksen tutkimukseen (Leonardi, Mears, Vallas), työttömyyteen (Adkins, Koistinen) ja yliopistojen näkymättömään työhön (Deem).

WORK-konferenssi on joka toinen vuosi järjestettävä työelämää käsittelevä konferenssi, joka järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2013. Tänä vuonna osallistujamäärä on kaksinkertaistunut.  Konferenssin järjestää Turun työtieteiden keskus ja tieteellisen toimikunnan puheenjohtajana toimii professori Anne Kovalainen.

Luotu 12.08.2015 | Muokattu 05.08.2021