Nuori tutkija tai yrittäjä: hae mukaan Falling Walls Lab -innovaatiokisaan!

24.03.2017

Onko sinulla tutkimusidea tai muu innovaatio, jonka haluat esitellä muille? Tiivistä sanottavasi kolmeen minuuttiin, vakuuta tuomaristo 15.9. ja voita paikka finaalissa Berliinissä!

​Kansainvälisen Falling Walls Labin Suomen osakarsinta järjestetään 15. syyskuuta Turun yliopistolla, Sirkkalan kampusalueen Artium-rakennuksen Janus-salissa. Toukokuulta syyskuulle siirtyneen tapahtuman toteuttavat yhteistyössä Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Falling Walls Foundation, ja järjestelyistä vastaa tieteiden- ja taitiedenvälinen Aboagora-symposium.

Kilpailussa osanottajat esittelevät oman tutkimusideansa, innovaationsa tai yritysideansa yleisölle ja tuomaristolle. Jokaisella kilpailijalla on tähän kolme minuuttia aikaa. Falling Walls Lab pyrkii edistämään keskustelua eri tieteenalojen ja yhteiskunnan välillä, ja kilpailu on avoin maisteri- ja tohtoriopiskelijoille, nuorille tutkijoille, yrittäjille ja asiantuntijoille kaikilta tieteen ja yhteiskunnan eri osa-alueilta.

– Kilpailijoille tämä on loistava tilaisuus päästä esittelemään omaa läpimurtoaan, ja kolmen minuutin aikaraja haastaa tiivistämään oman idean kompaktiksi ja yleistajuiseksi esitykseksi. Yleisölle tapahtuma puolestaan tarjoaa jännittävän katsauksen eri alojen uusiin innovaatioihin, tapahtuman koordinaattori Malla Lehtonen sanoo.

Osallistujia haetaan Pohjoismaista ja Baltian maista

Falling Walls Lab -esitykset pidetään englanniksi. Voittajan valinnasta vastaa tuomaristo, johon kuuluu oman alansa asiantuntijoita tiedeyhteisöstä, tutkimuslaitoksista ja liike-elämän parista. Turun karsintaan ovat tervetulleita osanottajat koko Suomen lisäksi myös muista Pohjoismaista ja Baltiasta. Osallistujia toivotaan laajasti humanistisista tieteistä talouteen ja erilaisiin soveltaviin aloihin.

Falling Walls Lab -karsintoja järjestetään vuosittain eri puolilla maailmaa. Jokaisen karsinnan voittaja saa mahdollisuuden osallistua Lab-finaaliin, joka järjestetään marraskuussa Berliinissä muurin murtumisen vuosipäivänä.

Kuva: Otto Väätäinen

Luotu 24.03.2017 | Muokattu 08.06.2017