Nuori tutkija tai yrittäjä: tervetuloa Falling Walls Lab -innovaatiokisaan!

15.03.2016

Onko sinulla tutkimusidea tai muu innovaatio, jonka haluat esitellä muille? Tiivistä sanottavasi kolmeen minuuttiin ja lähde mukaan ainutlaatuiseen kilpailuun!

​Kansainvälisen Falling Walls Labin Suomen ainoa osakarsinta järjestetään 14. kesäkuuta Sibelius-museossa Turussa. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Falling Walls Foundation. Karsinta pidetään tieteidenvälisen Aboagora-symposiumin yhteydessä.

Kilpailussa maisteri- ja tohtoriopiskelijat, nuoret tutkijat, yrittäjät ja asiantuntijat tieteen ja yhteiskunnan eri osa-alueilta esittelevät oman tutkimusideansa ja innovaationsa. Tapahtuman tarkoituksena on edistää keskustelua eri tieteenalojen ja yhteiskunnan välillä. Osallistujia toivotaan laajasti humanistisista tieteistä talouteen ja erilaisiin soveltaviin aloihin.

– Falling Walls Lab Turku tarjoaa osallistujille ainutlaatuisen mahdollisuuden paitsi oman innovaation esittelyyn, myös monialaiseen verkostoitumiseen ja kansainvälistymiseen. Kilpailussa on osattava tiivistää oma idea ja kertoa se yleistajuisesti kolmessa minuutissa. Uskon tämän kokemuksen olevan arvokas jokaiselle osanottajalle, tapahtuman koordinaattori Heli Rantala sanoo.

Lab-karsinnassa jokaisella osanottajalla on kolme minuuttia aikaa esitellä tutkimustaan, innovaatiotaan tai yritysideaansa yleisölle ja tuomaristolle. Esitykset pidetään englanniksi. Kilpailun tuomaristoon kuuluu oman alansa asiantuntijoita tiedeyhteisöstä, tutkimuslaitoksista ja liike-elämän parista. Turun karsintaan ovat tervetulleita osanottajat koko Suomen lisäksi myös muista Pohjoismaista ja Baltiasta.

Turun tapahtuma on yksi monista ympäri maailmaa järjestettävistä karsinnoista. Jokaisen karsinnan voittaja saa mahdollisuuden osallistua Lab-finaaliin, joka järjestetään marraskuussa Berliinissä muurin murtumisen vuosipäivänä.

Hakuaika Falling Walls Lab Turku -karsintaan on käynnissä 2.5.2016 saakka.

>> Lisätietoa Turun karsinnasta löytyy osoitteesta http://aboagora.fi/falling-walls-lab/

JM

Luotu 15.03.2016 | Muokattu 27.08.2021