OKM:n rahoitus turkulaisten korkeakoulujen yhteisille liikuntapalveluille

19.04.2016

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt 40 000 euron liikunnallisen elämäntavan kehittämishankerahoituksen turkulaisten korkeakoulujen liikuntapalveluiden yhdistämiselle.

​Turun korkeakoulujen liikuntapalvelut halutaan yhdistää yhdeksi kokonaisuudeksi, jotta kaikille kaupungin korkeakoulujen opiskelijoille ja henkilökunnalle voidaan tarjota tasavertaiset liikuntapalvelut.

– Laadukkailla liikuntapalveluilla voidaan parantaa opiskelijoiden ja henkilökunnan opiskelu- ja työhyvinvointia, vähentää sairaspoissaoloja sekä kehittää oppimistuloksia. Rahoitus on merkittävä tunnustus hankettamme kohtaan, sanoo turkulaisten korkeakoulujen liikuntapalveluiden yhdistämisen ohjausryhmän puheenjohtaja, Turun yliopiston palvelujohtaja Päivi Mikkola.

Turun yliopisto, Turun ammattikorkeakoulu, Åbo Akademi ja Yrkeshögskolan Novia ovat yhdistämässä liikuntapalvelujaan yhdeksi kokonaisuudeksi vuonna 2017. Projektia pilotoidaan lukuvuonna 2016–2017.

Pilotointiin on kuulunut muun muassa korkeakoulujen yhteinen SportAppro-tapahtuma maaliskuussa 2016. Hankkeen valmistelijana toimii koordinaattori Joonas Niemi.

TK

Luotu 19.04.2016 | Muokattu 20.04.2016