Opiskelija, osallistu Tulevaisuuden arki-innovaatiot -kilpailuun ja voita 3.000 euroa!

11.12.2013
Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen ja Messukeskuksen järjestämässä kilpailussa haetaan ratkaisuja muun muassa ympäristöasioihin ja väestön ikääntymiseen.

Väkiluku kasvaa, väestö ikääntyy, työttömyys lisääntyy ja ilmastonmuutos tuo mukanaan äärimmäisiä säätilan vaihteluita.

– Pienetkin liikahdukset monimutkaisessa ympäristössämme voivat aiheuttaa valtavia seurauksia. Ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin on silti löydettävissä, ja parhaassa tapauksessa haasteista tulee uudelle liiketoiminnalle suuria mahdollisuuksia, kertoo kilpailuraadin puheenjohtaja, tulevaisuudentutkija Elina Hiltunen (What's Next Consulting).

– Kilpailulla haetaan ratkaisuja muun muassa ympäristöasioihin ja ilmaston muutokseen, väestön ikääntymiseen ja yksinäisyyteen, nuorisotyöttömyyteen, mielenterveysongelmiin, köyhyyteen, puhtaan veden riittävyyteen ja naisten asemaan, Hiltunen jatkaa.

Raati arvioi kilpailutöitä kiinnittäen huomiota niiden innovatiivisuuteen, ongelmanratkaisuun, herättävyyteen, visuaaliseen kiinnostavuuteen ja tulevaisuusotteeseen.

Tulevaisuuden arki-innovaatiot -kilpailuun voivat osallistua Suomessa opiskelevat opiskelijat tai opiskelijaryhmät eri ammatillisista oppilaitoksista, ammattikorkeakouluista ja korkeakouluista. Kilpailuaikaa on 1.4.2014 saakka. Tulokset julkaistaan ja palkinnot jaetaan 12.6.2014 Future Infinite -konferenssiin liittyvässä näyttelyssä. Palkintosumman, 3.000 euroa, lahjoittaa Suomen Messusäätiö.

Kilpailuraadin puheenjohtajana toimii Elina Hiltunen (What's Next Consulting).  Lisäksi raatiin kuuluvat johtaja Juha Kaskinen (Tulevaisuuden tutkimuskeskus), tutkimusjohtaja Jyrki Luukkanen (Tulevaisuuden tutkimuskeskus), strategiajohtaja Erik Bäckman (Miltton Oy), pääkirjoitustoimittaja Ilkka Lampi (Kauppalehti), toimitusjohtaja Christer Haglund (Messukeskus) ja tuotekehityspäällikkö Reija Könönen (Messukeskus).

Tulevaisuuden arki-innovaatiot -kilpailu liittyy Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen ja Messukeskuksen järjestämiin tulevaisuusaiheisiin Future Infinite- ja Future Infinite Academic -konferensseihin, jotka pidetään 11.–13.6.2014 Helsingissä Wanhassa Satamassa. Tapahtuma kokoaa ihmiset ja ideat tutkimuksen, hallinnon ja liiketoiminnan aloilta. Tapahtuma on alallaan Euroopan ainoa.
Luotu 11.12.2013 | Muokattu 09.07.2021