Opiskelijavalinnan tulokset 2016

28.06.2016

​Yhteishaun opiskelijavalinnan tulokset 2016 julkaistaan viimeistään 1.7.2016

Hakija näkee tuloksensa kätevimmin opintopolku.fi -osoitteessa Oma Opintopolku -palvelussa. Turun yliopisto ei julkaise valittujen nimiä erikseen www-sivuilla. Valinnan tulos näkyy Opintopolussa heti kun hakija tulee hyväksytyksi ylimpään hakutoiveeseensa tai tulee hyväksytyksi toiselle tai sitä alemmalle hakutoiveelle ja hänet on hylätty sitä ylempiin hakutoiveisiin.

Hyväksytty hakija saa sähköpostiviestin hyväksymisestä. Kaikille yhteishaun hakijoille postitetaan myös tuloskirje, josta selviävät hakijan hyväksymispisteet ja pisterajat 1.7. tilanteen mukaisena.

Valintakokeen pistelistat ovat nähtävinä Turun yliopiston päärakennuksen pohjakerroksessa

Turun yliopiston oikeustieteelliseen tiedekuntaan hakeneiden osalta valintakokeen pistelistat ovat nähtävinä Turun yliopiston päärakennuksen pohjakerroksessa opiskelija- ja hakijapalveluiden edessä (Yliopistonmäki, Turku) tulosten julkistamisen jälkeen. Turun yliopistoon hakenut voi tiedustella tehtäväkohtaisia pisteitään hakijapalveluista numerosta 02-333 7676 (klo 9.30–11.00 ja 13.00–15.00).

Vain Itä-Suomen yliopistoon hakeneiden tulee tiedustella omia pisteitään Itä-Suomen yliopistosta. Itä-Suomen yliopisto laskee todistuspisteet eri tavalla kuin Turun yliopisto ja näitäkin pisteitä tulee tarvittaessa tiedustella ko. yliopistosta.

Mahdollisuus tutustua omiin vastauksiin

Hakijan valintakoevastauksia säilytetään siinä yliopistossa, jonka hakija on asettanut korkeammalle sijalle hakulomakkeella ilmoitetussa hakuprioriteettijärjestyksessään. Valintakoevastauksiin tutustumisesta löytyy lisätietoa hakijapalveluiden sivulta.

Muutoksenhaku

Valintakoetta koskevat oikaisupyynnöt, joiden tulee olla kirjallisia ja perusteltuja, on esitettävä 14 päivän kuluessa siitä, kun valinnan tulokset on julkaistu. Yhteishaun muutoksenhakuaika päättyy 15.7.2016 klo 15.00, mihin mennessä oikaisupyyntöjen (myös postitse lähetetyt) tulee olla perillä Turun yliopiston opiskelija- ja hakijapalveluissa. Oikaisupyyntö on osoitettava Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan dekaanille. Lisätietoa muutoksenhausta ja oikaisupyynnön toimittamisesta, kohdassa Oikaisumenettely.

Mikäli hakija on hakenut myös Itä-Suomen yliopistoon, tulee hänen laatia oma oikaisupyyntö Itä-Suomen yliopistoon ja toimittaa se sinne.

Valinnan tulosta ei saa oikaisupyynnön johdosta muuttaa kenenkään opiskelemaan valitun vahingoksi.

Lisätietoa: Oikeustieteellisen tiedekunnan opiskelijavalinta 2016 ja Turun yliopiston hakijapalvelut.

Luotu 28.06.2016 | Muokattu 09.08.2016