Palkinto lounaissuomalaiselle vesialan yhteistyöverkostolle

05.02.2016

Viiden lounaissuomalaisen tutkimusorganisaation muodostama vesiverkosto on valittu vuoden 2015 Loura-yhteistyöosaajaksi.

​Palkinto luovutettiin Loura-kaupunkien toimesta Turun yliopiston, Åbo Akademin, Pyhäjärvi-instituutin, Satakunnan ammattikorkeakoulun, Turun ammattikorkeakoulun, Turun yliopiston ja Åbo Akademin edustajille 4.2.2016.

Yhteistyöosaajapalkinnolla Lounaisrannikkoyhteistyön kaupungit (Turku, Uusikaupunki, Rauma, Pori) haluavat muistuttaa yhteistyöhalukkuuden ja yhteistyökyvykkyyden tärkeydestä.

Palkintoraati toteaa perusteluissaan, että vesiverkosto on erinomainen esimerkki omaehtoisesta yhteistyöstä, jolla tuetaan alueen yritysten kasvua ja kansainvälistymistä. Kiitosta vesiverkoston toimijat saavat myös siitä, että yhteistyötä on haluttu koko ajan kehittää ja syventää.

Verkoston tavoitteena on auttaa vesialan yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään. Lisäksi tutkimuksen ja yritysten yhteistyötä halutaan tiivistää ja luoda samalla opiskelijoille työllistymismahdollisuuksia.

TK

Luotu 05.02.2016 | Muokattu 05.02.2016