Pemamek Oy ja Pekka Heikonen lahjoittavat yliopistolle yhteensä 100 000 euroa

30.06.2017

Pemamek Oy ja yrityksen omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Pekka Heikonen lahjoittavat Turun yliopistolle yhteensä 100 000 euroa.

Vuonna 1970 perustettu Pemamek on automatisoidun hitsaamisen ja tuotantojärjestelmien suunnitteluun ja valmistamiseen erikoistunut loimaalainen perheyhtiö.

‒ Turun yliopisto on koulutuksellisesti hyvin tärkeä toimija Lounais-Suomessa, ja sen kouluttamat osaajat erittäin tärkeitä alueen yrityksille. Näin Suomen 100-vuotisjuhlavuonna halusimme lähteä mukaan tukemaan Turun yliopiston hyvää kehitystä jatkossakin, Pekka Heikonen sanoo.

‒ Iloitsemme näistä merkittävistä lahjoituksista, joiden avulla pystymme edelleen kehittämään mahdollisuuksiamme tukea alueen kilpailukykyä ja hyvinvointia kouluttamalla osaajia ja tarjoamalla uutta tietoa. Alueellisten yritysten tuki kertoo luottamuksesta Turun yliopistoa kohtaan tässä tehtävässämme, sanoo Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen

Valtio on varautunut pääomittamaan suomalaisten yliopistojen 1.11.2014‒30.6.2017 mennessä keräämää pääomaa yhteensä 150 miljoonalla eurolla. Turun yliopiston varainhankinnassa on kerätty lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä ja yhteisöiltä. Lahjoitetuilla varoilla tuetaan yliopiston toimintaa ja tavoitteita. Tutustu varainhankintaan ja tehtyihin lahjoituksiin osoitteessa www.utu.fi/lahjoita.

TS

Luotu 30.06.2017 | Muokattu 30.06.2017