Playful computer writing - Tietokoneleikki (Trageton menetelmä) -koulutus 17.8.2016

04.04.2016

Opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikkö, Sat@Oppi järjestää varhais- ja alkukasvattajille suunnatun Trageton -koulutuksen 17.8.2016 Raumalla. Koulutuksessa tutustutaan käytännönläheisesti Arne Tragetonin kehittämään varhais- ja alkukasvatukseen soveltuvaan tietokoneavusteiseen lukemaan- ja kirjoittamaan opettamiseen.

Kouluttajana toimii menetelmän kehittäjä norjalainen Arne Trageton. Yliopistonlehtori Juli-Anna Aerila opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksiköstä osallistuu myös koulutukseen ja  toimii tarvittaessa tulkkina.

Koulutuksen sisältöinä ovat mm.
  • varhais-, esi- ja perusopetuksen näkemykset tieto- ja viestintäteknologisten taitojen oppimisesta sekä näiden taitojen liittäminen leikkiin ja luku-ja kirjoitustaidon oppimiseen
  • tietokoneleikin rakentaminen ja mobiiliteknologian hyödyntäminen ja lasten TVT-taitojen kehittäminen
  • tietokoneleikkiin innostava oppimisympäristö
  • tietokoneleikin ohjaaminen ja tietokoneleikki menetelmänä