Pohjoismainen valtiosääntöoikeuden konferenssi oikeustieteellisessä tiedekunnassa

28.08.2018

Valtiosääntöoikeustutkijat Ruotsista, Tanskasta, Norjasta, Islannista ja Suomesta kokoontuivat Turun yliopiston oikeustieteelliseen tiedekuntaan pohjoismaiseen valtiosääntöoikeuden konferenssiin 22.-24.8.2018.

​Konferenssin järjestäjinä olivat oikeustieteellinen tiedekunta ja Suomen Akatemian rahoittamana tutkimushanke  Constitutionalism Reconfigured – Constitutional Change in Finland 1990-2020 (CORE).

Konferenssin teemana oli valtiosääntöoikeudellinen tulkinta. Keskustelua käytiin valtiosääntöoikeudellisen tulkinnan piirteistä ja muutostrendeistä sekä paikoista Pohjoismaissa.

Kiertävä pohjoismainen valtiosääntöseminaari järjestetään kahden vuoden välein. Tänä vuonna konferenssia isännöitiin Turun oikeustieteellisessä tiedekunnassa.  Osallistujia oli noin viisikymmentä.

Ohjelmassa oli tieteellisiä alustuksia ja katsauksia konferenssin yleisteemasta sekä raportteja ajankohtaisista tutkimuksista.

Kahden vuoden päästä konferenssi järjestetään Oslon yliopistossa.

Lisätietoja:
Janne Salminen (janne.salminen@utu.fi.)