Professori Matti Wibergin tutkimusryhmä palkittiin kuntavaalien vaikuttavimmasta faktantarkistuksesta

12.04.2017

Faktabaarin symbolinen joukkoistuspalkinto kuntavaalien vaikuttavimmasta faktantarkistuksesta myönnettiin Turun yliopiston valtio-opin tutkimusryhmälle Turun Sanomissa 2.4. julkaistusta kirjoituksesta ”Puolueet eivät juuri valehtele ohjelmissaan”.

​Professori Matti Wibergin johdolla toimineen tutkimusryhmän muut jäsenet ovat projektitutkijat Sakari Nieminen ja Miira Raiskila sekä opiskelijat Usva Aarnivalkea, Mira Keränen, Petriina Lemettinen ja Antti Salminen.

Faktabaarin mukaan tutkimusryhmän analyysi oli selkeästi systemaattisin ja kattavin, mutta myös kuntavaalien osalta sisällöllisesti relevantein suurelle yleisölle suunnattu teksti kilpailuehdotuksista. Turun Sanomien sunnuntai-numeron kokosivun jutun lisäksi tulokset levisivät STT:n kautta laajemmin mediassa.

Kirjoitus perustui Faktat politiikassa ja Faktat kunnallispolitiikassa -tutkimushankkeisiin, joita rahoittavat Koneen säätiö ja Kunnallisalan kehittämissäätiö.

>> Lue lisää aiheesta Faktabaarin sivuilta

>> Tutustu voittaneeseen artikkeliin