Professorit Tammi-Salminen ja Tapani KKO:n uusiksi jäseniksi

08.05.2018

Tasavallan presidentti on perjantaina 20.4.2018 nimittänyt professori, oikeustieteen tohtori Eva Tammi-Salmisen ja professori, oikeustieteen tohtori Jussi Tapanin korkeimman oikeuden (KKO) jäsenen virkaan 1.8.2018 lukien.

Tammi-Salminen on toiminut erilaisissa yliopistollisissa tutkimus- ja opetustehtävissä kolmessa kotimaisessa yliopistossa, kuten myös tutkijana Suomen Akatemiassa. Hän on työskennellyt pitkään professorina, ensin esineoikeuden professorina Lapin yliopistossa ja nykyisin siviilioikeuden professorina Turun yliopistossa.

Tapani on puolestaan toiminut pitkään rikosoikeuden professorina Turun yliopistossa. Aikaisemmin hän on työskennellyt erilaisissa yliopistollisissa tutkimus- ja opetustehtävissä neljässä kotimaisessa yliopistossa sekä kahdessa ulkomaisessa yliopistossa ja instituutissa.

Tammi-Salminen ja Tapani siirtyvät jäsenen virkoihin, jotka vapautuvat eläkkeelle jääviltä oikeusneuvos Ilkka Rautiolta ja oikeusneuvos Soile Poutiaiselta.

Luotu 08.05.2018 | Muokattu 31.05.2018