Projektiässät tarjoaa työelämätaitoja

10.09.2013

Työkokemus ja monipuolisten työelämätaitojen hallinta ovat valttia työnhaussa. Turun korkeakouluopiskelijoille ja vastavalmistuneille on tarjolla näitä taitoja Projetiässät-hankkeessa.

​Projektiässät on Turun korkeakoulujen ja kaupungin organisoima valmennus, joka tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden kerryttää projektinhallintataitoja ja työelämäosaamista aidoissa työelämän projekteissa monialaisessa työryhmässä.

– Opiskelijat saavat arvokasta kokemusta työelämästä ja voivat verkostoitua. Emme lupaa työpaikka, mutta toisinaan opiskelijat ovat saaneet määräaikaisia töitä toimeksiantajataholtaan, Projektiässien projektipäällikkö Ari Koski kertoo.

Tänä vuonna Projektiässät-hankkeessa on mukana 18 toimeksiantajaa yrityksistä kaupungin eri toimialoihin. Opiskelijat hakevat kehittämistehtäviin, joita he toteuttavat ryhmissä toimeksiantajalle.

– Toimeksiantajat voivat olla miltä tahansa alalta kuten opiskelijatkin. Monialaisuus antaa uusia ideoita, joita opiskelija tai toimeksiantaja ei välttämättä olisi tullut ajatelleeksi.

Projektiässät järjestetään nyt kolmatta kertaa. Sekä opiskelijoiden että toimeksiantajien kokemukset ovat olleet positiivisia.

– Hankkeen tausta-ajatuksena on edistää opiskelijoiden työllistymistä Turkuun ja muualle Varsinais-Suomen alueelle, Koski kertoo.

Opiskelijoiden haku kehittämistehtäviin on käynnissä. Hakulomakkeen voi täyttää netissä 23.9. klo 12 mennessä.

>> Tutustu tarkemmin Projektiässät-hankkeeseen

Teksti: Viliina Tolvanen