Promootio järjestetään toukokuussa 2017

21.11.2016

Turun yliopisto järjestää kaikkien tiedekuntien tohtoripromootion 25.‒26.5.2017. Tuolloin juhlitaan vihittäviä nuoria tohtoreita ja tiedekuntien nimeämiä kunniatohtoreita.

​Promootioon voivat osallistua kaikki Turun yliopistosta valmistuneet tohtorit, joita ei ole aiemmin vihitty tohtoriksi. Vuosina 2015 ja 2016 valmistuneet saavat osallistumiskutsun kirjeitse.

Promootio järjestetään edelliskerroista poiketen kaksipäiväisenä. Juhla koostuu useasta tapahtumasta. Torstaina 25.5. järjestetään konserttitalolla aktiharjoitukset ja illalla miekanhiojaiset yliopiston päärakennuksen aulassa. Perjantaina 26.5. klo 12 alkaa promootioakti konserttisalissa, josta kuljetaan akateemisen kulkueena Turun tuomiokirkkoon jumalanpalvelukseen. Illalla on promootiopäivällinen Turun linnassa ja tanssiaiset VPK:n talolla.

Tapahtumasta kiinnostuneet voivat ilmoittautua sähköpostilistalle, jonka vastaanottajat saavat ajankohtaista lisätietoa promootiosta. Sähköpostilistalle ilmoittautuneet saavat muun muassa tietoa siitä milloin eri tapahtumiin aletaan ottaa ilmoittautumisia vastaan. Ilmoittautuminen sähköpostilistalle ei sido osallistumaan promootioon.

Promootion järjestelyistä vastaa rehtorin asettama promootiotoimikunta. Juhlamenojen ohjaajana promootiossa toimii professori Leila Koivunen ja yliairuena professori Jukka Käyhkö

Promootiossa vihitään tiedekuntien nimeämät kunniatohtoria, jotka julkistetaan lähiaikoina.

Promootioon liittyviä kysymyksiä voi lähettää osoitteeseen promootio@utu.fi.

>> Promootion ohjelma

>> Ilmoittaudu sähköpostilistalle